IBM Netfinity 5500 M10 vil ikke starte.
Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-10-04 17:50

Jeg har fået fat på en IBM Netfinity 5500 M10. Problemet ved den er bare at
den ikke gider starte op. Den kom uden RAM og diske, så jeg har smidt 2x 64
MB ECC RAM i den. Når jeg tænder den, så lyser lampen for aktivitet på CPU
2 hele tiden og så sker der ikke mere. Hvis jeg piller CPU 2 ud, så lyser
lampen for CPU 1 istedet, men stadig med samme resultat, bortset fra af
DASD1 lampen på det lille board med lysdioder inde i maskinen lyser. Hvis
jeg starter den med med alm. SD RAM eller helt uden RAM, så lyser MEM
lampen, på det lille board inde i maskinen., så jeg tror godt den kan lide
mine RAM moduler. Maskinen er blevet til overs ved en opgradering, så jeg
kan ikke se hvorfor den ikke burde virker. Nogen idéer?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Flaffehatten

Dato : 31-10-04 18:40

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> mine RAM moduler. Maskinen er blevet til overs ved en opgradering, så jeg
> kan ikke se hvorfor den ikke burde virker. Nogen idéer?

Kan du angive hvilke type ram du benytter dig af?
Så vidt jeg kan huske kan der bruges PC100/PC133 ECC Registered ram på
sådan en svend

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-10-04 20:50

Flaffehatten wrote:

> Kan du angive hvilke type ram du benytter dig af?
> Så vidt jeg kan huske kan der bruges PC100/PC133 ECC Registered ram på
> sådan en svend

Det er noget Digital RAM fra en Alpha workstation. Dobbelthøjde moduler. Jeg
har afprøvet dem i flere andre BX og VIA baserede bundkort, hvor der ikke
er problemer med dem. Ifølge
http://groups.google.dk/groups?q=54-24829-da&hl=da&lr=&selm=a1r9f5%243b2
241%40news.chatlink.com&rnum=3 er det PC66 RAM, men jeg har brugt dem ved
100 mhz før og modulerne er mærket som 10 ns, hvilket også passer med 100
mhz.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-11-04 13:07

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> wrote in message
> Flaffehatten wrote:
[IBM N 5500 der ikke booter]

> [...]
> 100 mhz før og modulerne er mærket som 10 ns, hvilket også passer med 100

Jeg ville bore i om det er "godt nok"
Den er så vidt jeg ved meget kræsen og det skal med garenti være ECC ram. Du
kan ikke sammenligne et server board med et alm VIA/BX board - det kan
sagtens være fordi det ikke er ECC ram den ikke bil boote.

/Dennis

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-11-04 16:22

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> Den er så vidt jeg ved meget kræsen og det skal med garenti være ECC ram.
> Du kan ikke sammenligne et server board med et alm VIA/BX board

Det ved jeg, det var for at pointere at RAM'en virker som den skal.

> - det kan
> sagtens være fordi det ikke er ECC ram den ikke bil boote.

Mit Abit BP6 fandt dem som ECC RAM.

Anyway, jeg forsøgt at sætte en terminal til management porten og den
spytter noget ud... men min aldrende HP terminal kan ikke gå op til 56
kbaud, så jeg kan ikke se hvad det er. Jeg må se om jeg har 2 løse DB9 stik
liggende, så jeg kan lave en null modem kabel og sætte den til en anden
maskine.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]