Salg af egne malerier - regler og praksis ~
Fra : Niels P.

Dato : 24-10-04 20:45

Hej.

Er der nogen der kan oplyse OM der findes en såkaldt "bagatel-grænse" for,
hvornår man skal opgive salg af egne malerier - til skattevæsenet?

Hvad er jeres erfaringer med skattevæsenet?

--
Mvh.
Niels P.

(e-mail svar-adresse ikke gyldig)

Fra : Harry Lund

Dato : 02-11-04 11:48

Min viden: ca. 5000,-. Derover skal du være momsregistreret og aflægge
regnskab.
Men dit lokale VÆSEN kan godt finde på at sætte dig i skat af et fiktiv
beløb hvis de har mistanke om at du sælger "Godt".
Det er så dit problem at bevise at du ikke sælger "godt".
Venligst Harry

Fra : steffen martin

Dato : 02-11-04 12:20

"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min viden: ca. 5000,-. Derover skal du være momsregistreret og aflægge
> regnskab.

Rettelse: 50,000kr, ikke 5000kr mener du vel?

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Leif gug

Dato : 14-12-04 18:15

Med en omsætning under kr 50000,00 pr år mener jeg bestemt ikke du behøver
at være momsregistreret. Du behøver førtst at momsregistrere dig når du ser
om du kommer over kr 50000,- iden for 12 mdr.
Men du er skattepligtig af din indtægt.