Navn på gård, Smidstrup v. Hvalsø
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-10-04 05:22

Kan nogen sige mig, hvad den gård i Smidstrup hed, hvor sognefoged
Petersen boede omkring 1955-57. Jeg har ikke hans fornavn, men han og
hans kone boede på en vist nok ret stor gård midt i halvtredserne. Var
Smidstrup el. Smistrup et sogn, eller hørte det under Hvalsø?

--
Venlig hilsenRuth

"Tiden er så dyrebar, den er selve livet og skal leves."

Fra : Michael Olsen

Dato : 24-10-04 21:51

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hans kone boede på en vist nok ret stor gård midt i halvtredserne. Var
> Smidstrup el. Smistrup et sogn, eller hørte det under Hvalsø?

Gårdnavnet kan jeg ikke hjælpe med, men Smidstrup hører på trods af nærheden
til Hvalsø alligevel til Soderup sogn.

mvh Michael Olsen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 25-10-04 20:11

"Michael Olsen" skrev i en meddelelse

Var

> Gårdnavnet kan jeg ikke hjælpe med, men Smidstrup hører på trods af
nærheden
> til Hvalsø alligevel til Soderup sogn.

Javel - det var da en fin oplysning. Uundværlig, hvis man vil til at
lede efter folketællinger.

Tak skal du have.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 26-10-04 05:29

Dette link har jeg brugt mange gange når jeg er i tvivl om steder og
sogne...

http://sql.krabsen.dk/stednavne/stednavne.html

mvh Anita