RAM til IBM Netfinity 5500?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-10-04 09:03

Jeg har fået et godt tilbud på en IBM Netfinity 5500, kan ikke huske dens
præcise typenummer, men den er ca. 4 U høj og har 2x 400 mhz P-II Xeon
CPU'er. Men, for der selvfølgelig et men, den har ingen RAM. Soklerne ser
ud til at være til SD, men SKAL det være ECC RAM eller noget andet specielt
eller kan alm. PC-100 gøre det?

Ifølge google er der masser af firmaer der vil sælge mig RAM specielt til
den maskine, men hvis den vil køre med alm. SD-RAM, så er der da en pæn
sjat penge at spare.

Der er iøvrigt ekstra points til den der kan fortælle mig hvilket chipsset
den har.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-10-04 10:08

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> CPU'er. Men, for der selvfølgelig et men, den har ingen RAM. Soklerne ser
> ud til at være til SD, men SKAL det være ECC RAM eller noget andet

Ingen af mine IBM servere (3000 og 5500) vil køre med non-ECC Ram.
Har prøvet, men fik bare en væmmelig besked om at jeg var for nærrig eller
noget i den retning
--
Peter J

Fra : Henrik Ohm Eriksen

Dato : 11-10-04 19:06

Det Skal være ECC ram - og det skal være den rigtige slags. Køb f,eks
Kingstons moduler til NF5500 - det fungerer fint! (Jeg har selv prøvet at
købe andet ECC ram til mine (har tre) og så brokkede serveren sig bare.

/Henrik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-10-04 18:36

Henrik Ohm Eriksen wrote:

> Det Skal være ECC ram - og det skal være den rigtige slags. Køb f,eks
> Kingstons moduler til NF5500 - det fungerer fint! (Jeg har selv prøvet at
> købe andet ECC ram til mine (har tre) og så brokkede serveren sig bare.

Typisk... den ender jo med at koste en formue. Men jeg har et enkelt 256 MB
ECC modul liggende, vil prøve maskinen med det og se om jeg er heldig.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]