3Ware 8006-2 problemer
Fra : VK

Dato : 08-10-04 16:02

Jeg har for nyligt anskaffet mig sådan et controller
Der blev sluttet 2x200GB SATA Seagate 7200.7 i RAID0 til det

Problemer er at når jeg f.eks. tester diskene med seatools og laver en
Full Serface Scan, går der ca 10-30m (nogle gang mere) og maskinen laver
enten en spontan genstart eller fryser bare

HW:
Asus A7N8X-Deluxe
350W Enermax PSU
Geforce Ti-4400 graf. kort
Silicone Image 3112a controller med 2x160GB SATA diske i RAID0
3WARE 8006-2 SATA controller med 2x200GB SATA diske i RAID0
Seagate "Seatools" til disk-tests - åbenbart det eneste utility der
understøtter SATA disk i RAID

Jeg troede fejlen skyldtes af for lidt power, derfor koblede jeg mine 2
cd/dvd-roms fra og fjernede tv-tuner kortet. Samtidig sat jeg en 220V
blæser på de 2 200GB diske, der sidder udenfor kabinettet, for at
udelukke varmeproblemet - det hjalp ikke

2x200GB diske blev sat i Sil3112a controlleren i RAID0 hvor jeg kørte en
komplet surface scan uden probs
Samtidig byttede jeg om på sata og sata-strøm kablerne og sat 3WARE
kortet på et andet PCI slot - det hjalp heller ikke

Bud, forslag ?

P.S. Jeg lagde godt nok mærke til at da jeg lavede en surface scan på
2x160 diske, tog det ca 30-40m i alt, men da jeg laver det samme på
3ware kortet med de 2x200GB diske, går der ca 30m før den nå til kun 1%

--
PLEASE DELETE _REMOVE_ IN THE ADDRESS LINE BEFORE REPLYING

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-10-04 23:27

VK wrote:
> [...]
> 2x160 diske, tog det ca 30-40m i alt, men da jeg laver det samme på
> 3ware kortet med de 2x200GB diske, går der ca 30m før den nå til kun

Måske du har et IRQ problem? ellers tjek efter en ny firmware til din 3W
kontroller..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-10-04 21:09

Er controlleren købt brugt ? Det er jo muligt at forrige ejer ikke gad eller
magtede at finde årsagen til fejlen men bare solgte skidtet. Det perspektiv
skal man desværre være klar over ved brugt grej.
/FL