Skattelettelser 2004
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 09:28

En af skattelettelserne er, at der bliver en suspendering af SP-bidraget.

Men er det en besparelse overhovedet?

Trækgrundlaget for A-skat bliver jo tilsvarende højere.

For hver 100 kr. sparer man i mine beregninger kun 40 øre

Kan nogle hjælpe mig, om jeg har regnet forkert.

2003 2004

Res. Før renter 100,00 100,00
Bidrag 9% 9,00 0,08 8,00

Pers. Indkomst 91,00 92,00
Skat 60% 54,60 0,60 55,20

Efter skat 36,40 36,80

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-10-04 19:59

In article <41625b10$0$23062$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Michael Sørensen wrote:
> [...]
>
> Trækgrundlaget for A-skat bliver jo tilsvarende højere.
>
> For hver 100 kr. sparer man i mine beregninger kun 40 øre

Men du tjener vel 200 * 40 øre, så det er er 80 kr/måned,
eller 2 flasker rødving.

Og sammen med de andre tinger når du hurtigt over 100 kr
per måned uden at blande fagforening ind i det, og uden
dermed at øge inflationen væsentligt.

Der var engang hvor man fik lønstigninger på 15% om året,
men socialdemokratiet sørgede så for at renten og inflationen
var 20%.

Tænk realløn fremfor absolut.

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-04 10:35

Michael Sørensen wrote:
> For hver 100 kr. sparer man i mine beregninger kun 40 øre
>
> Kan nogle hjælpe mig, om jeg har regnet forkert.

Du har regnet forkert. Godt nok får man 40 øre (afhængig marginaltrækket),
men du har ikke medregnet tabet i sp-opsparing. Medregner du det er
nettoresultatet negativt for den enkelte.

David

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-04 11:02

David T. Metz wrote:

> Medregner du det er nettoresultatet negativt for den enkelte.

Ups, stadigvæk "før renter" naturligvis.

David