øjensygdomme. i herfølgeområdet.
Fra : Michael Due Jensen

Dato : 05-10-04 07:04

hej dette forum.
jeg har på et tidspunkt for 3 eller 4 år siden, læst en artikel om nogle
mennesker i herfølgeområdet der havde en øjensygdom jeg kan ikke huske hvad
sygdommen hed . disse mennesker var i familie med hinanden (og det er ikke
grøn eller grå stær vi taler om) jeg mener at artiklen hed noget med Olsen
slægten. jeg læste artiklen fordi nogle af min tipoldefars børnebørn fra
bjerrede i terslev sogn var blinde og hørte ikke så godt(har fået fortalt
det) så det måtte jo undersøges om den Olsen gren var min slægt men det var
ikke min familie. nu er det så at jeg godt kunne tænke mig at læse
artiklen igen. så er der nogen der kan huske den artikel og kan fortælle
hvor jeg kan finde den igen.
venlig hilsen
t.s. Olsen

---

Fra : Kim

Dato : 05-10-04 10:28

Det kunne godt være Erik Kann som har skrevet den artikel, han er
Klinisk Genealog ved Statens Øjenklinik. Så hvis du kan finde hans
mail adresse, kan han nok sende den til dig.

venlig hilsen
Kim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-10-04 10:40

Kim skrev:
> Det kunne godt være Erik Kann som har skrevet den artikel, han er
> Klinisk Genealog ved Statens Øjenklinik. Så hvis du kan finde hans
> mail adresse, kan han nok sende den til dig.

Erik Kann holder et foredrag på et kursus i kommende weekend
(i Bjerringbro):
http://www.ssf.dk/kursus.htm
Erik Kann, genealog, John F. Kennedy Instituttet-Statens Øjenklinik,
København: "Ude af øje - ude af sind".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Lone Bornefelt

Dato : 06-10-04 09:39

Michael Due Jensen <Mich@el-due.dk> skrev:
> [...]
>og hørte ikke så godt(har fået fortalt
>det) så det måtte jo undersøges om
>den Olsen gren var min slægt men det var

Hvis du får fat i Slægt & Data dec 1997 er der en artikel skrevet af
Leif Thor Olsen om en speciel arvelig øjensygdom.
Jeg kender Leif så hvis du er interesseret kan jeg formidle en
kontakt.
Mvh L. Bornefelt

Fra : Michael Due Jensen

Dato : 11-10-04 09:36

hej gruppe jeg har fået fat i slægt og data fra 97 jeg tror det en en anden
artikel jeg har læst den er der mange flere navne på.så hvis der er nogen
der kender artiklen vil jeg stadig gerne læse den.

mvh
ts Olsen
"Lone Bornefelt (slet TD5PR)" <bornefelt@TD5PRdk2net.dk> skrev i en
meddelelse news:10970520840.669097569774259@dtext.news.tele.dk...