SW RAID på SME
Fra : TGD

Dato : 02-10-04 21:10

Hej gruppe,

Kom lige i tvivl om flg. er ved at sætte SME-server op og har skaffet mig 2
IDE diske som skal køre SW RAID 1, skal de så sidde som Master på hver sin
kanal (hvilket jo giver sig selv grundet nedbrud), el kan man også sætte dem
som master og slave på den primære kanal?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 05-10-04 20:25

TGD wrote:
> [...]
> på hver sin kanal (hvilket jo giver sig selv grundet nedbrud), el kan
> man også sætte dem som master og slave på den primære kanal?

De skal være master på hver sin IDE kanal.

Fra : TGD

Dato : 06-10-04 00:06

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> De skal være master på hver sin IDE kanal.

Det "vidste" jeg godt men er det ikke muligt også at sætte dem som master og
slave på samme kanal, selvom det ikke er hensigtsmæssigt.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 07-10-04 13:37

TGD wrote:
> [...]
>
> Det "vidste" jeg godt men er det ikke muligt også at sætte dem som
> master og slave på samme kanal, selvom det ikke er hensigtsmæssigt.

Jo det er det.. men så er iden med RAID 1 ikke opfyldt.. for hvis din master
falder ud.. så kan den ikke skriver til din slave.

Fra : TGD

Dato : 08-10-04 16:32

<KLIP>

> Jo det er det.. men så er iden med RAID 1 ikke opfyldt.. for hvis din
> master falder ud.. så kan den ikke skriver til din slave.

Tak for det.