OTD : tillæg til fundatsen i dk.livssyn.ne~
Fra : Bhatu Peter

Dato : 25-09-04 14:28

.....skal dette være en del af fundatsen?

"Skeptikere henvises venligt til anden relevant gruppe. Dog vil en x-post
mellem dk.livssyn.newage og en anden gruppe blive godtaget. (f.eks
dk.livssyn.newage & dk.helbred.alternativ)"

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 25-09-04 15:27

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message
> [...]
> mellem dk.livssyn.newage og en anden gruppe blive godtaget. (f.eks
> dk.livssyn.newage & dk.helbred.alternativ)"

Tjah, jeg har nu ikke noget imod, at debattere med skeptikkere. Det gør jeg
faktisk ofte i hverdagen, men det er altid en debat med respekt for det
enkelte menneske, og den har jeg svært ved at se her.
Den negative holdning der ofte lægges for dagen her, hver gang der begynder
at komme lidt liv i gruppen - kan jeg ikke bruge til noget. Så i mine øjne,
skulle fundatsen måske indeholde noget om DET, og måske håndhæves noget
mere.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Bhatu Peter

Dato : 26-09-04 08:57

J¤mfruen) wrote:
> [...]
> begynder at komme lidt liv i gruppen - kan jeg ikke bruge til noget.
> Så i mine øjne, skulle fundatsen måske indeholde noget om DET, og

Kan du give et eksempel på en formulering, som evt. kunne lægges ind i
fundatsen?

Jeg kalder mig skeptiker, men jeg er ikke 'modstander', hvilket jo nok er
det samme som 'fanatisk skeptiker'. Mine spørgsmål er dog stadig lige
åndssvage.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 26-09-04 14:27

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message

> Kan du give et eksempel på en formulering, som evt. kunne lægges ind i
> fundatsen?

Hmmm - går i tænkeboks

> Jeg kalder mig skeptiker, men jeg er ikke 'modstander', hvilket jo nok er
> det samme som 'fanatisk skeptiker'. Mine spørgsmål er dog stadig lige
> åndssvage.

Der er forskel på nysgerrige "åndssvage" spørgsmål, og så fordomme og
negative holdninger formuleret som provokerende og nedgørende "spørgsmål".

Det der virker tåbeligt og selvfølgeligt for en, kan være stor undren for en
anden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-04 20:30

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> wrote in message

> Der er forskel på nysgerrige "åndssvage" spørgsmål, og så fordomme og
> negative holdninger formuleret som provokerende og nedgørende
> "spørgsmål".

Ja, og du vælger selvfølgelig behændigt selv, hvilke spørgsmål, der hører
til i hvilken kategori.

Det, du står for, kan _ingen_ seriøse og normaltbegavede mennesker tage
alvorligt, så du kan lige så godt vænne dig til de nedgørende spørgsmål.

> Det der virker tåbeligt og selvfølgeligt for en, kan være stor undren
> for en anden.

Ja. Der er tilsyneladende mange ting, der er til stor undren for dig.

--
-Jens B.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-09-04 18:44

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> mælte sligt:

>....skal dette være en del af fundatsen?
[...]

Nej, det er et hævdvundet princip på det danske usenet, at grupperne
inddeles efter emne og ikke efter "hvem, der må deltage". Således har
der også ofte været debat om, hvorvidt ikke-kristne skulle forbydes at
skrive i kristendomsgruppen. Det er alle gange blevet nedstemt.

Jeg tvivler på, at styregruppen vil acceptere et system, hvor folk med
bestemte holdninger udelukkes fra at skrive i en gruppe.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"All seems infected that th' infected spy,
As all looks yellow to the jaundic'd eye."

Fra : Bhatu Peter

Dato : 26-09-04 08:58

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> [...]
>
> Jeg tvivler på, at styregruppen vil acceptere et system, hvor folk med
> bestemte holdninger udelukkes fra at skrive i en gruppe.

Enig. Fuldstændigt enig. Jeg søgte blot efter en løsning, som kunne beskytte
newagernes eksistens på usenet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-04 20:26

> Enig. Fuldstændigt enig. Jeg søgte blot efter en løsning, som kunne
> beskytte newagernes eksistens på usenet.

Du har godt nok fundet dit kald, hva' Bhatu Peter. Den danske del af usenets
svar på Mother Theresa. Hvor lang tid er det nu, du har skrevet på usenet
under dit nuværende alias? Tre måneder? Og allerede i fuld gang med at
oprette nye grupper og "frelse" eksisterende.

Skulle du ikke snart holde dig en rigtig lang usenet-pause og kigge lidt
indad? Din selvgodhed og selvretfærdighed er ved at tage overhånd.

--
-Jens B.

Fra : Johnny

Dato : 01-10-04 08:15

Jens B
Du pådrager dig alskens karme ved dine negativitet. Eller er det din karma
der forårsager din negativitet. Hønen eller ægget først.?
Nå men på med filteret til højnelse af den kollektive bevidsthed.
Plonk til Jens B

Fra : Bhatu Peter

Dato : 01-10-04 11:09

Johnny wrote:
> [...]
> karma der forårsager din negativitet. Hønen eller ægget først.?
> Nå men på med filteret til højnelse af den kollektive bevidsthed.

Er Jens B også kommet herind?
Jamen dog. Jens er faktisk ikke negativ. I hans verden er han positiv og
prøver blot at give en hjælpende hånd til folks selverkendelsesprocesser, og
det er helt klart, at hvis folk ikke tager imod hans hjælp, så lider de
alvorligt af selvbedrag. Faktisk holder jeg så meget af ham, at han beærer
mit killfilter med hans tilstedeværelse, sammen med et par andre af hans
disciple. Han prøver blot at gøre os opmærksomme på, at når han kigger ud af
vinduet, så ser han en realistisk hård og kold pessemistisk verden, fyldt
med svig, bedrag, stress, depression, vold, krig, ulykke og had, og hans
betragtning er da rigtig. Disse ting eksisterer rent faktisk.

Fra : Johnny

Dato : 01-10-04 08:16

Og Vupti.

Hvilken glæde, væk var Jens B.

Johnny

Fra : ThomasB

Dato : 01-10-04 10:04

"Johnny" <Johnny.Astrup@fjernspamprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Og Vupti.
>
> Hvilken glæde, væk var Jens B.

Behøver du at gøre hele verden opmærksom på at du plonker?

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-04 19:55

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Behøver du at gøre hele verden opmærksom på at du plonker?

Åbenbart, og for det ikke skal være løgn, så har idioten mailet mig sin
beslutning på et ganske ubehjælpsomt dansk, jeg havde lidt svært ved at
decifrere. Og Bhatu Peter, der også finder det nødvendigt at meddele
omverden, at jeg er i hans filter, vælger at kommentere mine indlæg "by
proxy". Well, jeg savner ord...

--
-Jens B.