Krav.
Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-04 18:49

Der er en ting jeg ikke fatter.

Hvorfor er der nogle der tror, at fordi man har "evner" til at "se" kan de
bare kræve ind?

Jeg tænker - kræver de også gratis brød hos bageren, fordi han nu kan bage?
Og måske håret klippet gratis hos frisøren? ELler gratis udredning af
problemer hos en psykolog?

Må indrømme at jeg er fuld af undren over denne mentalitet der findes hos
nogle tvivlere.

Når jeg i enkelte tilfælde har sagt, ok- jeg behandler dig, når du har gjort
rent hos mig - bliver de nærmest forargede.

Med Dyb undren og kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 19:03

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en ting jeg ikke fatter.
>
> Hvorfor er der nogle der tror, at fordi man har "evner" til at "se" kan de
> bare kræve ind?

Hvem tror det?

Men du kommer jo med en påstand om, at du har "evner" og disse evner, må du
jo kunne bevise du har.
Ligesom psykologer beviser at de kan noget, ved at de har f.eks Cand. Psyk.,
frisører også i form af deres uddannelse, og bageren fordi man kan se brødet
i vinduet.

> Jeg tænker - kræver de også gratis brød hos bageren, fordi han nu kan
bage?

Man plejer at kunne få en smagsprøve.
Desuden kan enhver jo se at brødet eksisterer.

> Og måske håret klippet gratis hos frisøren?

Frisøren kan klippe, alle kan klippe - det er kvaliteten, der gør at man vil
betale.

> ELler gratis udredning af
> problemer hos en psykolog?

Han kan også bevise med sit eksamensbevis, at han kan noget.

> Må indrømme at jeg er fuld af undren over denne mentalitet der findes hos
> nogle tvivlere.

Og jeg er fuld af undren over, at man har samvittighed til at fuppe penge
fra svage folk. Du kan ikke komme med ét eneste bevis for at dine evner
eksisterer. Indtil du kommer med det, så er du en fupmager, der kan straffes
i.flg. dansk lov.

> Når jeg i enkelte tilfælde har sagt, ok- jeg behandler dig, når du har
gjort
> rent hos mig - bliver de nærmest forargede.

Du gør rent hos mig, jeg fupper dig - det kan da ikke andet end at gøre folk
forargere...

> Med Dyb undren og kærlige hilsner

Ja, spil du bare på offerrollen

Fra : Charlie

Dato : 14-09-04 22:27

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

det er helt ok, selverkendelse er en god ting

> [...]
> fra svage folk. Du kan ikke komme med ét eneste bevis for at dine evner
> eksisterer. Indtil du kommer med det, så er du en fupmager, der kan

Det er noget vrøvl, kan du bevise det er fup ?

Ch

---

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 00:04

"Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse

> det er helt ok, selverkendelse er en god ting

Jeps, det har jeg. Men nu var det ikke mig der ikke fattede det...

> straffes
> >
> Det er noget vrøvl, kan du bevise det er fup ?

Sagtens!
Er du villig til at være med i et eksperiment?

Fra : Charlie

Dato : 15-09-04 05:51

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> "Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens!
> Er du villig til at være med i et eksperiment?

det er jeg.

Ch

---

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 12:33

> det er jeg.

Godt. Jeg vil være fair, og lade dig finde en clairvoyant, som kan være med
i eksperimentet.

Vender du tilbage?

Fra : Charlie

Dato : 15-09-04 13:53

> [...]
> "Charlie" <charlie@charlie.dk> skrev i en meddelelse
>
> Godt. Jeg vil være fair, og lade dig finde en clairvoyant, som kan være

nej for jeg kender ikke nogen, det er der måske andre der gør.
Men jeg vil give dig ret i at man skal være MEGET skeptisk, idag er det jo
nærmest på mode at være clairvoyant,
min mening er at de findes.men at der er langt imellem den ægte vare.
Iøvrigt hvis man ikke får den vare man bliver lovet, skal man forlange
pengene tilbage
Ch

---

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 18:25

Charlie wrote:

> [...]
> min mening er at de findes.men at der er langt imellem den ægte vare.
> Iøvrigt hvis man ikke får den vare man bliver lovet, skal man forlange

He he. Det prøvede jeg på engang, men personen ringede efter politiet og
påstod at hun aldrig havde givet mig en 'session'. Så meget for
proffesionalismen

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : ThomasB

Dato : 16-09-04 23:11

> med

> nej for jeg kender ikke nogen, det er der måske andre der gør.

De kan bare skrive her, eller til min email, så opstiller jeg gerne et
eksperiment.

> Men jeg vil give dig ret i at man skal være MEGET skeptisk, idag er det jo
> nærmest på mode at være clairvoyant,

Ja. Det er på mode. Men ingen af dem, kan bevise deres evner, hvilket typer
ret meget på, at det er fup.

> min mening er at de findes.men at der er langt imellem den ægte vare.

Hvorfor tror du de findes?

> Iøvrigt hvis man ikke får den vare man bliver lovet, skal man forlange
> pengene tilbage

Så hvis man ikke hørte det man forventede, så skal man bede om pengene
tilbage?

Fra : Charlie

Dato : 17-09-04 07:42

> Hvorfor tror du de findes?

der skal nok findes 1 eller 2 i Danmark, jeg kender dem ikke.....men når det
kommer til stykket så er det jo en trosag om de findes. Hvad med dig ?

> Så hvis man ikke hørte det man forventede, så skal man bede om pengene
> tilbage?

Hvis man ikke får den vare man har betalt for eller der er fejl i varen skal
man have pengene tilbage eller varen byttes, er det ikke sådan nogenlunde
købeloven siger ?

Ch

---

Fra : ThomasB

Dato : 18-09-04 10:21

> der skal nok findes 1 eller 2 i Danmark, jeg kender dem ikke.....men når
det
> kommer til stykket så er det jo en trosag om de findes. Hvad med dig ?

Jeg er ret sikker på, at hvis de virkelig fandtes, så ville det være på
forsiden af alle aviser.
Men faktum er at der ikke er én eneste der var bevist sine evner.
Hvis jeg var clairvoyant, så ville jeg gøre alt for at mine
behandlingemetoder skulle anerkendes, da det ville kunne hjælpe en masse
mennesker. Jeg ville også være interesseret i at ingen skulle have mulighed
for at påstå at mine evner ikke passede.

Men faktum er er *ingen* har kunne bevise deres evner, på trods af at de
ville kunne få en million dollers, og bliver verdens meste kendte og rigeste
person.

Hvis de havde disse evner, så ville de være *meget* nemme at bevise.

fup og fidus

> Hvis man ikke får den vare man har betalt for eller der er fejl i varen
skal
> man have pengene tilbage eller varen byttes, er det ikke sådan nogenlunde
> købeloven siger ?

Hvordan kan man afgøre om man har fået den vare man har betalt for?

Fra : Rado

Dato : 19-09-04 15:22

On Sat, 18 Sep 2004 11:21:16 +0200, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> [...]
>mennesker. Jeg ville også være interesseret i at ingen skulle have mulighed
>for at påstå at mine evner ikke passede.

Hvis vi taler om fysisk helbredelse, så er det da dokumenteret mange
gange. F.ex. da Charles Ndifon hebredte flere personer på TV. To af
helbredelserne blev efterfølgende dokumenteret ved lægeundersøgelser.

Der er også indtil flere erfarne læger der selv er blevet helbredt for
alvorlige eller dødelige sygdomme (f.ex. leukæmi) udelukkende gennen
bøn og tro.

>Men faktum er er *ingen* har kunne bevise deres evner, på trods af at de
>ville kunne få en million dollers, og bliver verdens meste kendte og rigeste
>person.

Rettelse: Ingen af dem Randi har haft fingre i har kunnet bevise
noget. Men de udgør også kun en brøkdel af det samlede antal, og hører
nok også til i bunden af kategorien.

Bemærk iøvrigt at et kendt engelsk medium har udfordret Randi til at
teste ham for åben TV skærm. Randi takkede nej...

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : ThomasB

Dato : 20-09-04 14:24

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi taler om fysisk helbredelse, så er det da dokumenteret mange
> gange. F.ex. da Charles Ndifon hebredte flere personer på TV. To af
> helbredelserne blev efterfølgende dokumenteret ved lægeundersøgelser.

Placebo?

> Der er også indtil flere erfarne læger der selv er blevet helbredt for
> alvorlige eller dødelige sygdomme (f.ex. leukæmi) udelukkende gennen
> bøn og tro.

Placebo?

> Rettelse: Ingen af dem Randi har haft fingre i har kunnet bevise
> noget. Men de udgør også kun en brøkdel af det samlede antal, og hører
> nok også til i bunden af kategorien.

Det er muligt, men hvorfor er der ikke flere der tilmelder sig?

> Bemærk iøvrigt at et kendt engelsk medium har udfordret Randi til at
> teste ham for åben TV skærm. Randi takkede nej...

Hvem?

Fra : Rado

Dato : 28-09-04 03:27

On Mon, 20 Sep 2004 15:23:59 +0200, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>vare.

>når

>mulighed

>Placebo?

Placebo er blot en moderne videnskabelig betegnelse for det ældgamle
begreb helbredelse gennem tro. Og

Den eneste forskel er at videnskaben ved så lidt om fænomenet og de
principper det bygger på at den kun kan få relativt marginale
resultater frem igennem sine forsøg, Mens de der forstår at bruge
principperne rigtigt kan få helbredelser til at ske der er så markante
at de bliver betegnet som mirakuløse.

>Placebo?

Se ovenfor.

>rigeste

>Det er muligt, men hvorfor er der ikke flere der tilmelder sig?

Måske fordi de har gennemskuet ham bedre end han selv har.

http://www.victorzammit.com/skeptics/cowardice.html

Fra : Jahnu

Dato : 14-09-04 22:08

On Tue, 14 Sep 2004 19:49:11 +0200, "J¤mfruen\)" <spam@hjertelys.dk>
wrote:

>Der er en ting jeg ikke fatter.
>
>Hvorfor er der nogle der tror, at fordi man har "evner" til at "se" kan de
>bare kræve ind?

Det er da klart, man kræver bevis for påståede evner. Alt andet ville
være naivt og dumt. Du forventer vel ikke, at folk bare skal tage dit
ord for, at du kan hjælpe dem.

Eftersom du er i en profession, hvor enhver plattenslager kan nedsætte
sig som clairvoiant, så er eksemplerne forneden ikke relevante. Hvis
du kunne fremlægge et diplom på, at du er clairvoiant, ville det være
en anden sag. Eller hvis du kunne få nogle af dine klienter til at
sige god for dig, ville det også hjælpe lidt på det. Ellers har man jo
kun dit ord for, du kan, det du siger.

> [...]

>problemer hos en psykolog?
>
>Må indrømme at jeg er fuld af undren over denne mentalitet der findes hos

Tvivl er en funktion ved intelligensen. Ikke at tvivle er
uintelligent. Men blind tvivl er ligesom blind tro ikke intelligent.

www.iskcon.com www.krishna.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:12

J¤mfruen) wrote:
> [...]
>
> Når jeg i enkelte tilfælde har sagt, ok- jeg behandler dig, når du
> har gjort rent hos mig - bliver de nærmest forargede.

Ja, det er et rigtigt godt spørgsmål.

1) Jeg tror, at det hænger sammen med at beskæftigelsen, ikke rigtigt er
anerkendt som et 'rigtigt' erhverv. Det betragtes mere som en hobby eller
underholdning, end noget der skal tages seriøst.

2) Der er stadig for megen tvivl om emnet. Dem som har mistet deres tillid
til lægevidenskaben (hvilket er en mindretalsgruppe) af en eller anden
grund, har ingen andre steder at gå hen, end til de alternative løsninger.
For resten af befolkningens vedkommende tror jeg at de værdsætter deres ve
og vel for højt til helt at lade sig henføre til f.eks. en clairvoyants
hjælp.

3) Man kan ikke selv se de omtalte ånder, skytsengle, hjælpere og vejledere,
som der ofte bliver henvist til. Hos en frisør, kan man se de værktøjer der
bliver brugt. Forestil dig en frisør, som sætter sig og lukker øjnene en
halv times tid og derefter siger, "så er vi færdige! Kan du lide
resultatet?". Hvis man brokker sig og udtrykker, at frisøren ikke engang har
rørt ens hår, vil svaret blot være, "Jeg lod mit astrallegeme klippe dig. At
du ikke kan se resultatet, er kun fordi du ikke vil åbne dig for de
spirituelle energier..." eller lignende forklaring....

4) Respekten for at have clairvoyance som erhverv, er ikke særligt stor. De
spørger, "Man har en evne... Hvad så? Det er ikke ensbetydende med at man
også kan lege psykolog.... "

5a) Man kan gennem en læges henvisning få 10 gratis sessioner hos en
psykolog. Herefter kan man bliver henvist til mange gratis terapeutiske
tilbud. Psykologen får sin løn gennem staten. Dette gælder også hos
distriktspsykiatrien, hvor man ikke skal betale for behandling af hverken
psykiater eller psykolog til er tilknyttet.(Jeg kan forøvrigt anbefale
sidste nummer af 'psykiatri information' udgivet af psykiatrifonden, hvor
temaet er 'tro og psyke'. Vældig interessant læsning.).
5b) 'Læger uden grænser' tager sig ikke betalt fra patienterne ved
behandling...
5c) Der er mange mennesker indenfor servicefagene i sundhedssektoren
(undtagen tandlæger) som har pro bono arbejde.....

6) Sålænge at der ikke findes statsanerkendte eksamensbeviser for healing og
clairvoyance, vil det være svært for det enkelte menneske at skelne mellem
'den ægte vare' og 'koldlæserne' (selvom koldlæserne er en del mere
underholdende)

7) Det er ikke så meget videnskaben, som skal overbevises om at spirituelle
behandlingsmetoder er reelle nok, som det er befolkningen. Og en stor del af
befolkningen forlanger hardcore håndgribelige beviser, før de vil acceptere
spirituelle behandlingsmetoder, som andet end 'noget der er meget sjovt'....

Hvis man gerne vil have at noget skal accepteres, som for eksempel at have
clairvoyance som erhverv, må man selv sørge for at lægge de nødvendige
beviser for at der er noget om det, og ikke bare brokke sig over at
videnskaben er laaangt bagud. Der er skam nogle der forsker i paranormale
fænomener, men de har langt fra de midlerne og ressourcer der skal til for
at kunne arbejde andet end meget langsomt.
Måske ville det være en idé at de mange spirituelle behandlere slog sig
sammen og skænkede et beløb til den paranormale forskning, så der endeligt
kunne komme resultater i den ene eller den anden retning. Problemet er bare,
at hvis det bevises, at der ikke findes ånder og den slags. Hvordan ville
den clairvoyante verden så behandle dét?

Bevisførelse? Tja, hvad med at lave en happening på rådhuspladsen i
københavn, hvor overnaturlige kræfter slippes løs i stor stil? Ting og
personer der flyver rundt i luften, jernbeton der brænder med tankens kraft,
etc... DET ville i den grad vække folk!

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 15-09-04 05:47

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote in message
> [...]
> anerkendt som et 'rigtigt' erhverv. Det betragtes mere som en hobby eller
> underholdning, end noget der skal tages seriøst.

Nu har jeg aldrig udtalt at jeg giver Clairvoyante sessions - jeg er
Clairvoyant HEALER, og bruger KUN mine evner overfor klienter der bestiller
tid til HEALING. Hvad jeg "ser" får dem med oven i købet.

Men ok - den med hobby.

> [...]
> du ikke kan se resultatet, er kun fordi du ikke vil åbne dig for de
> spirituelle energier..." eller lignende forklaring....

Griner ad sammenligningen, ja ok - men nu er det bare sådan, at de personer
jeg behandler som regel er målløse (andre har brugt clairvoyant hjælp før).

> [...]
De
> spørger, "Man har en evne... Hvad så? Det er ikke ensbetydende med at man

Korrekt.

> [...]
> sidste nummer af 'psykiatri information' udgivet af psykiatrifonden, hvor
> temaet er 'tro og psyke'. Vældig interessant læsning.).

Smiler, tjah og en "ven" fik jeg ud af selvmordstraumet, hvor psykologen
opgav, og ville sende vedkommende viderer efter omkring 2 års regelmæssige
samtaler.

> [...]
> clairvoyance som erhverv, må man selv sørge for at lægge de nødvendige
> beviser for at der er noget om det, og ikke bare brokke sig over at

Nu handler det ikke så meget om at acceptere det jeg laver, som den med at
tro, at man bare kan kræve ind - der undrer.

Men det er måske noget generelt i de personers karaktertræk.

> Der er skam nogle der forsker i paranormale
> fænomener, men de har langt fra de midlerne og ressourcer der skal til for
> at kunne arbejde andet end meget langsomt.

Det er jeg klar over.

> [...]
> at hvis det bevises, at der ikke findes ånder og den slags. Hvordan ville
> den clairvoyante verden så behandle dét?

Det er svært at formulere dette her: Ofte så laves der undersøgelser, hvor
resultater udråbes som lov, men de er så mangelfulde og smalle, at man kun
reelt kan bruge dem til meget lidt. Samt undersøgelser, som bliver
"manipuleret" ala Tyggegymmi "beviserne" for at det er godt for tænderne.

Lidt ala nu er DET ( f.eks æg= blodpropper) kræftfremkaldende, men uBS et
par år efter, kommer man i tanke om, at der lige var et par faktorer man
ikke havde fået med, og så er det pludselig det sundeste i verden.

Derfor har jeg ikke meget interesse i videnskabelige undersøgelser.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ThomasB

Dato : 15-09-04 12:40

> [...]
bestiller
> tid til HEALING. Hvad jeg "ser" får dem med oven i købet.

Men hvis du kunne, ville du gerne leve af det.

> [...]
personer
> jeg behandler som regel er målløse (andre har brugt clairvoyant hjælp

Er det når du præsenterer dem for regningen?

> Smiler, tjah og en "ven" fik jeg ud af selvmordstraumet, hvor psykologen
> opgav, og ville sende vedkommende viderer efter omkring 2 års regelmæssige
> samtaler.

Det samme har jeg gjort med en ven, som var alkoholiker. Jeg brugte bare
ikke overnaturlige evner.

> Nu handler det ikke så meget om at acceptere det jeg laver, som den med at
> tro, at man bare kan kræve ind - der undrer.

Kan du bevise overfor mig, at du har specielle evner?

> Men det er måske noget generelt i de personers karaktertræk.

Ja, det har noget at gøre med, om man vil betale for noget, uden at få
kvalitet igen.

> [...]
> resultater udråbes som lov, men de er så mangelfulde og smalle, at man kun

Kan du komme med et eksempel?

> Samt undersøgelser, som bliver
> "manipuleret" ala Tyggegymmi "beviserne" for at det er godt for tænderne.

Du mener at clairvoyante er = tyggegummifabrikkerne?

> Lidt ala nu er DET ( f.eks æg= blodpropper) kræftfremkaldende, men uBS et
> par år efter, kommer man i tanke om, at der lige var et par faktorer man
> ikke havde fået med, og så er det pludselig det sundeste i verden.

Hvor har du fra at æg=blodpropper?
Hvilken undersøgelse kan du henvise til?

> Derfor har jeg ikke meget interesse i videnskabelige undersøgelser.

Nej, og det er netop det, der er det store problem.

Der er *ikke* bevis for, at du har specielle evner.

Hvem tror du der helbreder flest folk procentuelt; videnskabsfolk eller
clairvoyante?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-09-04 21:08

J¤mfruen) wrote:
> [...]
> Clairvoyant HEALER, og bruger KUN mine evner overfor klienter der
> bestiller tid til HEALING. Hvad jeg "ser" får dem med oven i købet.

Det er titlerne der kigges på. Ikke hvad du reelt gør. Titlerne i sig selv i
forbindelse med erhverv og penge, giver indtrykket af 'hobbyvirksomhed'...

> Men ok - den med hobby.

> Griner ad sammenligningen, ja ok - men nu er det bare sådan, at de
> personer jeg behandler som regel er målløse (andre har brugt
> clairvoyant hjælp før).

Det er nemt at gøre folk målløse. Koldlæsere gør det konstant og har ofte en
højere 'hitprocent' end dem der kalder sig legitime clairvoyante....

> Korrekt.

Alligevel ses det, at der pilles ved folks sind, på en ukontrollabel måde.

> Smiler, tjah og en "ven" fik jeg ud af selvmordstraumet, hvor
> psykologen opgav, og ville sende vedkommende viderer efter omkring 2
> års regelmæssige samtaler.

Nu kender jeg ikke den præcise sag i forhold til din ven, men jeg ved, at
alle psykologer ikke er ens. De følger forskellige teorier og bruger
forskellige behandlingsmetoder og de er ikke alle lige skarpe. Men oftest
hjælper det på folk - uanset lidelse - at få snakket med nogen om lidelsen
og måske få sat et par årsager på, som de kan forholde sig til. En bartender
kan også være en god erstatning for en psykolog i visse tilfælde. Det er en
hjælpende hånd en psykolog giver, hvis psykologer erkender at lidelsen
overstige psykologens kompetence. Derfor bliver klienterne ofte sendt videre
til en der har haft gode resultater indenfor det specifikke område.
Problemet er bare, at nogle klienter tager det ilde op af forskellige
årsager. (Det svarer faktisk til at FUT'te her i usenet - det er en
hjælpende hånd.)

> Nu handler det ikke så meget om at acceptere det jeg laver, som den
> med at tro, at man bare kan kræve ind - der undrer.

Lad os sige, at jeg påstår at jeg er IT-mand og vil arbejde med IT sikkerhed
for et stort firma. Ville det firma ansætte mig på mit ord alene? Firmaet
vil kræve et dokument på at jeg kan det, som jeg påstår. At jeg kan levere
den vare jeg reklamerer med.
Man får ikke et statsanerkendt stykke papir i danmark på at man er legitim
clairvoyant eller healer. For at få dette, skal man have bevist, gennem en
videnskabelig test, at man virkelig er skrap til det man kan. Det er hvad
der undrer mig... Hvorfor gør de spirituelle ikke dette? Samarbejder med
videnskaben for at bevise overfor resten af befolkningen, at de sgu er gode
nok?

> Men det er måske noget generelt i de personers karaktertræk.

Nej, det er nok meget generelt, at man gerne vil se varen og gerne vil have
en vare der virker, inden man betaler for den.

> [...]
> at man kun reelt kan bruge dem til meget lidt. Samt undersøgelser,
> som bliver "manipuleret" ala Tyggegymmi "beviserne" for at det er

Der er forskel på videnskab. Der er den videnskab, som er til for at sælge
et produkt, og så er der den akademiske videnskab, som forholder sig helt
objektivt til de resultater der dukker op. Det er den akademiske videnskab
jeg hentyder til. Den rigtige vare, så at sige....

> [...]
> uBS et par år efter, kommer man i tanke om, at der lige var et par
> faktorer man ikke havde fået med, og så er det pludselig det sundeste

Der er et utal af stoffer som er kræftfremkaldende, såfremt man har de anlæg
der skal til, som de stoffer aktiverer. I soyabønner finder der f.eks. et
neurotoxin, som får hjernen til at skrumpe. Nu er det bare sådan (hvilket
nyhedsmedierne ofte glemmer at medtage) at disse skadelige stoffer kun
findes i meget SMÅ mængder i de enkelte objekter. Hvis det var sådan at, vi
skulle afholde os fra alle de stoffer (uanset mængde) der var skadelige for
os, var der absolut ingenting vi kunne indtage - bortset fra vand. Jeg
foreslår (inden man lader sig skræmme af en overskrift), at selv sætter sig
ind i hvordan det egentligt forholder sig, ved at læse om det emne
overskriften omhandler. Ydermere er kroppen i sig selv en kemisk fabrik, med
mulighed for at lave modgifte mod stort set alt, sålænge at mængden af gift
ikke er for stor af gange. Derfor er der nogle menneskegrupper der kan spise
store mængde af en bestemt madvare, hvor udlændinge ville blive ganske syge
af den samme portion over længere tid.

Hovedpinepiller er uskadelige - sålænge at brugen af dem ikke overdrives, og
netop ordet 'overdrivelse' er nøgleordet her. Al overdreven indtagelse er
skadeligt for et eller andet....

> Derfor har jeg ikke meget interesse i videnskabelige undersøgelser.

Det er synd at du skærer al videnskab over én kam, på den måde. Den
akademiske videnskab, er der skam ikke noget galt med.
En stor del af videnskaben handler om logik. Logik er en mindst 2300 år
gammel disciplin, men desværre er der ikke mange der har sat sig ind i og
forstået, hvad logik egentligt går ud på. De /tror/ de ved det, men deres
brug af logikken afslører lynhurtigt, at de ikke ved meget om det. Ludvig
Holberg var professor i filosofi og gjorde tykt grin med de studerendes
mangel på logik i stykket "Erasmus Montanus"; "En sten kan ikke flyve...
Morlille kan ikke flyve.... Ergo, er morlille en sten"

Nu vil de fleste kunne trække på smilebåndet og tænke, "Den går ikke idag!",
men faktum er at der er mange der fejlslutter. Fejlslutninger har jeg set
ganske ofte i den spirituelle verden i deres argumenter.

Denne side er ganske morsom & lærerig, og giver et ganske godt begyndende
indblik i hvad logik og retorik handler om;
http://www.filosoffen.net/tekst/argumentation/txtfejlslutninger.html

Ellers er der jo meget af videnskaben, som har bidraget med mange nyttige
ting for os mennesker. Teknologi, transport, agerbrug, matematik, kemi,
kirurgi, cellelære, etc.

Så hvis du ikke giver meget for, hvad videnskaben siger, f.eks om cellers
anatomi, efter at have undersøgt fænomenet 'celler', så vil jeg gerne vide,
hvad den spirituelle verdens bud er på hvordan celler er bygget op.

Hvis vi på videnskabelig vis undersøger hvordan en bilmotor virker og derved
konstaterer at den drives ved forbrænding; så har du et alternativt bud på
hvordan motoren virker? eller hur?

Fra : Rado

Dato : 16-09-04 14:47

On Wed, 15 Sep 2004 22:08:11 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

>Det er nemt at gøre folk målløse. Koldlæsere gør det konstant og har ofte en
>højere 'hitprocent' end dem der kalder sig legitime clairvoyante....

Jeg udlover hermed en dusør på $1.000.000 til den koldlæser der kan
bevise at han ikke snyder og bevidst eller ubevidst anvender
clairvoyante evner til at pejle sig ind på informationerne ;)

Fra : ThomasB

Dato : 16-09-04 15:23

> Jeg udlover hermed en dusør på $1.000.000 til den koldlæser der kan
> bevise at han ikke snyder og bevidst eller ubevidst anvender
> clairvoyante evner til at pejle sig ind på informationerne ;)

Du er et marsvin, der lever i kogende vand!
Ramte jeg forkert?
Hvis jeg ramte forkert, så har jeg ikke brugt clairvoyante evner...

Du skylder mig en million dollar...

Jeg sender dig en mail, med mit kontonummer.

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 17-09-04 18:04

ThomasB skrev i meddelelsen
<4149a1d5$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
>
>Du skylder mig en million dollar...
>
>Jeg sender dig en mail, med mit kontonummer.

Du skulle *bevise* at du var samvittighedsfuld koldlæser; ikke at du var en
båtnakke...

hvm

Fra : ThomasB

Dato : 18-09-04 10:24

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle *bevise* at du var samvittighedsfuld koldlæser; ikke at du var
en
> båtnakke...

Jeg *er* en samvittighedsfuld koldlæser (hvis disse findes), som ikke brugte
clairvoyante evner, da jeg ramte forkert.

Fra : Rado

Dato : 19-09-04 15:19

On Fri, 17 Sep 2004 19:04:25 +0200, "Henrik Veber Madsen"
<hvm@mail.uni2.dk> wrote:

>ThomasB skrev i meddelelsen
><4149a1d5$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>ofte

Hvis du vil kalde dig koldlæser er du nødt til at kunne fremvise nogle
hits. Og det kan ikke udelukkes med sikkerhed at du har fået disse
informationer helt eller delvis, bevidst eller ubevidst, ad
clairvoyant vej.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 16-09-04 15:26

Rado wrote:

> Jeg udlover hermed en dusør på $1.000.000 til den koldlæser der kan
> bevise at han ikke snyder og bevidst eller ubevidst anvender
> clairvoyante evner til at pejle sig ind på informationerne ;)

LOL!!!