Telepati
Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-09-04 17:39

Hvordan vil man i virkelighedens verden uden for laboratorierne nogensinde
kunne bedømme om telepatisk tankeoverførelse finder sted eller om det
underbevidst indbildning?

Jeg har da selv oplevet at tro, at jeg har mærket, hvad andre har tænkt på
lang afstand, men det kan jo lige så godt være noget jeg har bildt mig selv
ind.

NS

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-04 18:45

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan vil man i virkelighedens verden uden for laboratorierne nogensinde
> kunne bedømme om telepatisk tankeoverførelse finder sted eller om det
> underbevidst indbildning?

Det kan man heller ikke. Men når man ikke kan efterprøve noget, der påståes
at være helt normalt, i et laboratorie, så skal man være mere end almindelig
stupid, hvis man tror på det.

Ja, det er det.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-09-04 23:17

Niels Skaaning wrote:
> Hvordan vil man i virkelighedens verden uden for laboratorierne
> nogensinde kunne bedømme om telepatisk tankeoverførelse finder sted
> eller om det underbevidst indbildning?

Det kan man i princippet heller ikke. Mere spændende ville tankemanipulation
være. F.eks. ved at gå i en bank og ved tanken alene bede kasseren om at
udlevere en million kroner, og kasseren rent faktisk gør det.

> Jeg har da selv oplevet at tro, at jeg har mærket, hvad andre har
> tænkt på lang afstand, men det kan jo lige så godt være noget jeg har
> bildt mig selv ind.

Absolut. Selvbedrag er en meget nærliggende tanke, når der er tale om
passive mentale evner. (Evner som ikke manifesterer sig eller påvirker den
fysiske verden direkte.)

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."