nybegynder!!! HJÆLP
Fra : Charlotte Jensen

Dato : 08-09-04 12:33

Jeg vil gerne begynde at male, men hvad er nemmest?
Det skal ikke være noget der er vildt dyrt at købe materialer til...
Har overvejet olie, akryl, akvarel, men ved ikke om det er nemt.
Hvad siger i andre?

--
FORØG DIN INDTÆGT OG DRIK ALOE VERA HVER DAG

KONTAKT OS FOR YDERLIGERE INFORMATIONER
Charlotte Jensen & Flemming Juul
98965096 / 20234922 / 40860791
Eller se www.flp.dk

Fra : steffen martin

Dato : 08-09-04 14:45

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad siger i andre?
>
> --
> FORØG DIN INDTÆGT OG DRIK ALOE VERA HVER DAG

Når du fjerner dine blokbogstaver [du råber sgu af os] i din signatur vil
jeg uddybe mit svar.
Men for nu:

1) gå i Søstrene Grenes og køb lærreder og akrylmaling.
2) tag hjem og put malingen på lærredet.

Men husk; kald dig ikke kunstner af den grund. Der er mere ved ordet
kunstner end maling på billig lærred.

Steffen

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 08-09-04 16:31

Wed, 8 Sep 2004 15:44:54 +0200, skrev "steffen martin"
<steffen@XXXsteffenmartin.dk> i dk.kultur.billedkunst:

>Når du fjerner dine blokbogstaver [du råber sgu af os] i din signatur vil
>jeg uddybe mit svar.
>Men for nu:
>
>1) gå i Søstrene Grenes og køb lærreder og akrylmaling.

Enig I at akrylmaling er det letteste at begynde med, bla. pga. den
korte tørretid og fordi det er let at rengøre penslerne med vand.
Senere kommer så måske ønsket om at kunne arbejde videre med det samme
maleri over en længere periode, og så kan det være en fordel at
anvende oliefarver (eller måske en blanding).

>2) tag hjem og put malingen på lærredet.

Jeg kan anbefale bogen "Akrylmalerens 100 bedste tips", som fås for
under 100 kr. hos boghandleren. Den giver svar på mange
nybegynder-spørgsmål.

>Men husk; kald dig ikke kunstner af den grund. Der er mere ved ordet
>kunstner end maling på billig lærred.

Ja !!
Og tro heller ikke, at maling på _dyrt_ lærred nødvendigvis skaber
bedre kunst.
Sjovt nok er flere af de "store" kunstværker lavet på f.eks. masonit
eller endda pap (som f.eks. den nylig stjålne Munch's "Skriget").

--
mvh Gitte Sørensen

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 09-09-04 18:45

Mener i dermed at akryl er nemmest, eller hvad?

--
Forøg din indtægt og drik Aloe Vera hver dag

Kontakt os for yderliger informationer

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 09-09-04 19:22

Hej du.
Nemmest er vel akvarel, eller som man tidligere sagde, vandfarver. Men det
er svært at sammenligne, da måden man maler på er forskellig fra de andre 2.
Om du vælger akryl eller oliemaling, fordele og ulemper ved alt.
Det er idag muligt at købe små samleæsker med 12-20 farver i. Ganske små
tuber. Gør det. Køb en æske med akryl og en æske med oliemaling. Prøv dig
frem. De er ganske billige, ca 30 kr pr æske. Ofte er der et par billige
pensler samt en maleplade i.
Du finder farvene i malerbutikker, Baukaus, Kvickly og lignende steder.
Og så bare se at komme igang. God fornøjelse.

Var det ikke en ide med et aftenskole kursus i maleri, de starter her i
september.

Akupunktør, massør og billedmaler
Peter Hansen
Grønlandsparken 202 D
6715 Esbjerg N
E-Mail: peter-hansen@esenet.dk
www.akupunktur.esbjerg.nu
Tlf.: 60 60 61 62

Fra : Harry Lund

Dato : 13-09-04 16:22

Jamen, jamen, hvordan skal ALOE VERA dog indvirke på din indtægt ??? Kun een
kan tjene penge på dette , nemlig den der sælger ALOE VERA. Iøvrigt bruger
jeg det som kopattesalve.

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 13-09-04 17:24

ja hej igen
Lige nu er der tilbud på små startsæt i akryl og oliefarver, både i netto og
i bilka.

bare lige det

www.akupunktur-esbjerg.dk
Tlf.: 60 60 61 62