Gruppens fundats
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 31-08-04 11:15

Sakset fra http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.newage

=== citat ===
1. Gruppenavn:
dk.livssyn.newage

2. Beskrivelse:
Inspirations- og debatforum for nyreligioesitet

3. Fundats:
Formålet med gruppen er at diskutere nyreligiøse ideer i et positivt og
respektfuldt forum. Der skal holdes en god tolerant tone.

Anstødende, sårende, aggresive etc. bemærkninger er ikke velkomne.

Venlighed og næstekærlighed er velkomment. Bearbejdning af selvstændige
religioner er velkommen for så vidt de har betydning for diskutionen
vedr. new age-problematik.

Indlæg vedr. alternativ behandling og energisystemer som yoga og
quigong, astrologi, krop sind og ånd, åndsvidenskab, læren om
skytsånder, engle, emner om den universielle kærlighed, tao, læsning i
hænder, tankekraft, reinkarnation, osv. er velkomne.

Indbydelser til arrangementer indenfor new age er velkomne.

Newage er en nyere spirituelt funderet og bredspektret
verdensomspændende bevægelse der er baseret på tanken om universel
enhed.

Alle ting, begreber og fænomener, fysiske såvel som
metafysiske/spirituelle ses som aspekter af denne grundlæggende
universelle enhed der også benævnes Gud eller Altet. Videnskab og
religion er ikke uforenelige modsætninger, men udtrykker blot
forskellige måder at fortolke verden på der kompletterer hinanden,
ligesom de forskellige religioner og filosofier i deres esssens blot
udtrykker forskellige aspekter eller versioner af de samme grundlæggende
religiøse og universelle sandheder. Navnet "new age" refererer til "den
nye tid" (astrologisk: Vandmandens tidsalder) der er på vej, hvor man
igennem et globalt evolutionært bevidsthedsmæssigt og spirituelt
kvantespring vil erkende denne enhedstanke, og dermed skille sig af med
gamle separatistiske, konfliktskabende og materialistiske tanker og
ideer.

Racespørgsmål er ikke velkomne.

Reklamer er ikke tilladt. Køb og salg er ikke tilladt.

Binare filer henvises til dk.binaer.

4. Begrundelse:
Hvorfor denne gruppe?

New age optager i dag mange mennesker på forskellig måde og må i dag
siges at være en af måderne vi ser verden på. Erhvervsledere opsøger
astrologer, syge opsøger healere, vi tyder aura og går på gloende kul i
vores ferier. Det er derfor ganske naturligt at der dannes en gruppe der
tager sig af netop dette behov, på en sober og kvalitativ måde. Samtidig
er det godt at få stoffet debateret for at se om det kan holde til at
kikke det efter i sømmene. Men ikke mindst har der vist sig at være
behov for en gruppe hvor man kan diskutere åndelige spørgsmål på en helt
fri og udogmatisk måde uden at blive slået i hovedet med diverse bibler.

5. Eksisterende trafik:
Nærmeste gruppe i øjeblikket til at tage sig af newage er dk.livssyn.
dk.livssyn og dk.livssyn.newage vil komplementere hinanden. Hvor man på
dk.livssyn f.eks. kan diskutere muligheden for om der findes engle der
hjælper os, må vi i dk.livssyn.newage diskutere hvordan og hvornår de
hjælper os.

6. Forslag til navne:
Som navn foreslåes dk.livssyn.newage

7. Moderering:
Nej

8. Forslagsstillere:
Claus Christian Larsen
Pia Klit Poulsen
Rich Andersen
=== citat slut ===

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-09-04 06:30

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Sakset fra http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.newage

Hej Henrik

Ja alt det du satte ind, er jo meget godt. Men hver gang nogle serøst ønsker
at debattere emner, kommer der et par " af de mindre sjove" og ødelægger
enhver positiv debat.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)
-----
~der nu har sin egen gruppe under msn

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-09-04 10:15

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ønsker
> at debattere emner, kommer der et par " af de mindre sjove" og ødelægger

Jeg vil godt anbefale at de som er interesseret i "newage" begynder at bruge
gruppen, for i dk.admin er der begyndt at være en parallel debat om at
oprette en buddhisme-gruppe, samtidig med at man forsøger at diskutere en
nedlæggelse af denne gruppe.

Men da der slet ikke har været debat i denne gruppe i over 2 måneder, er det
måske en god idé at begynde nogle debatter...

Blot en tanke, og tak for dit svar.

Henrik, Slagelse
"Hvad rager det dèn, som er sikker på sit,
at resten af verden er ude af trit." (Piet Hein)

Fra : Jens.

Dato : 05-09-04 04:34

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> debat om at oprette en buddhisme-gruppe, samtidig med at man forsøger
> at diskutere en nedlæggelse af denne gruppe.

DU prøver at nedlægge den.

--
Jens.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-09-04 10:07

Jens. skrev i <413a893e$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> den Søndag den
5. september 2004 05:34 i gruppen dk.livssyn.newage:

> DU prøver at nedlægge den.

Nope! Hvis du kigger under news:dk.admin vil du opdage, at det er Bhatu
Peter der er fremkommet med forslag om nedlæggelse af gruppen. Prøv at
forholde dig til virkeligheden.

På forhånd tak.

Henrik, Slagelse
Der lige nu browser i Linux

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 05-09-04 10:33

Mojn Henrik !
Kan kun give dig fuld opbakning. Håber ikke, at det går som
på dk.livssyn, der er belvet totalt ødelagt af een person
og som for længe siden skulle have været døbt om til
dk.Jahnu.
Mvh.
Hans

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-09-04 11:12

slet 8EZN8 skrev i <10943769150.295366530587259@dtext.news.tele.dk> den
Søndag den 5. september 2004 11:32 i gruppen dk.livssyn.newage:

> [...]
> på dk.livssyn, der er belvet totalt ødelagt af een person
> og som for længe siden skulle have været døbt om til

Mojn Hans!

Nej, fuldkommen enig.

Faktisk er disse indlæg p.t. netop en kamp for at bevare nyhedsgruppen. Jeg
håber der kommer en masse trafik til gruppen igen. Det ville helt klart
være ønskeligt. Ingen grund til at begynde at nedlægge dele af Usenet. Jeg
så tværtimod hellere at Usenet blev *udvidet*, men Internetudbydernes
informationer om nyhedsgrupper er ikke specielt udvidet. Overvejer at lave
et banner vi alle kunne bruge til at skabe trafik til nyhedsgrupperne.

Henrik, Slagelse
Der lige nu browser i Linux

Fra : Bhatu Peter

Dato : 06-09-04 09:22

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> ikke specielt udvidet. Overvejer at lave et banner vi alle kunne
> bruge til at skabe trafik til nyhedsgrupperne.

DET er en af de BEDSTE ideer, som jeg har hørt længe. Når banneret er
færdig, lægger jeg det gerne ind på theravada.dk...
Go, boy, go!!!

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Bhatu Peter

Dato : 06-09-04 09:16

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> debat om at oprette en buddhisme-gruppe, samtidig med at man forsøger
> at diskutere en nedlæggelse af denne gruppe.

Forslaget var stillet af mig og var ikke noget personligt mod
dk.livssyn.newage

Jeg har også trukket forslaget tilbage igen, så jeg tror ikke at det bliver
diskuteret mere.
Men det er ikke nogen undskyldning for ikke at komme igang og lægge nogle
tanker herinde!!!!

Fra : Bhatu Peter

Dato : 06-09-04 09:20

J¤mfruen) wrote:

> Hej Henrik
>
> Ja alt det du satte ind, er jo meget godt. Men hver gang nogle serøst
> ønsker at debattere emner, kommer der et par " af de mindre sjove" og
> ødelægger enhver positiv debat.

Ja, det sker over hele usenet - desværre. Disse mennesker er en sand
udfordring for hvad man praktiserer. Jeg bruger dem som et værktøj til
udvikling af mig selv som person...

En anden pointe er, at mødte du en af disse mennesker i virkeligheden, ville
du gå et andet sted hen og ikke ville beskæftige sig med dem mere. I
usenet-sammenhæng, svarer dette til at putte dem i killfiltret...