Arv af hus?
Fra : Tommy

Dato : 23-08-04 13:04

Hej Ng.

Jeg står til at arve et hus, af nogle venner. De er begge over 80 og har
ingen børn, eller familie af nogen art.

Vi er ikke beslægtede på nogen måde. Huset er vurderet til 1.000.000,- og de
skylder ingenting på det.

Hvordan er reglerne for arv? Kan jeg uden videre arve huset? Koster det mig
noget?

Jeg håber at nogle kender til lign. sager, og kan hjælpe mig.

M.V.H TH

Fra : Mikkel T. Kromann

Dato : 23-08-04 18:28

du skal sikkert betale arveafgift.
Det er formentlig helt ligegyldigt at der er tale om et hus, eller om
det havde været rede penge.
Gå ind på told&skat's hjemmeside og søg på arveafgift
Hjemmesiden er faktisk ganske nem at finde rundt i.

www.toldskat.dk

/Mikkel

Fra : D.Hansen

Dato : 05-09-04 15:07

Da det er igennem venner, så skal der oprettes et testamente hvis du skal
arve. Alt hvad du arver fra dine venner skal du betale 36,25% arveafgift af.

D.Hansen