Stednavne
Fra : LO

Dato : 15-08-04 13:50

Tilst Kasted lokalhistoriske arkiv (beliggende ca. 10 km. NV for Århus) har
udvidet deres websted med en omfattende afdeling over lokale stednavne, med
beskrivelse af beliggenhed samt oprindelse/betydning hvor dette har været
muligt.
Brug denne adresse http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/tilst/ klik derefter
foroven i billedet på Vores Stednavne

Fra : børge askholm

Dato : 16-08-04 07:23

LO wrote:

> [...]
> beskrivelse af beliggenhed samt oprindelse/betydning hvor dette har været

Jeg er bare bange for det er et eller andet galt på den side. I hvert
fald gør min browser forgæves forsøg på at hente et eller andet ned som
jeg ikke når at se hvad er, men som kunne ligne noget med Skåde...

Er det kun mig der har problemer eller er der noget der ikke er som det
skal være?

Børge

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-08-04 07:46

børge askholm wrote:

> [...]
> som jeg ikke når at se hvad er, men som kunne ligne noget med Skåde...
>
> Er det kun mig der har problemer eller er der noget der ikke er som

Lige nu fejler den ikke noget.

M.v.h
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 14:32

Hi LO
Dit indlæg virker som om, at du er ret involveret i den link du har angivet.
Jeg har kikket på den (og det hele virker helt fint her) - men jeg kan ikke
umiddelbart se årstal for de viste kort/foto.
Min oldefar (murermester i Hasselager) byggede et hus til min mormor og
morfar bag ved Otto Rasmussens Smedie for over 100 år siden, og det er ikke
med på kortet !! (Jeg har faktisk et foto af smedeparret Otto og Lise, hvis
det har interesse!)
Min mor er født i det hus, så hvis du ved noget mere om lige netop det sted,
vil jeg meget gerne have dig til at kontakte mig.
mvh Erling