Aldi på Amager
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-07-04 00:02

Kan nogen af jer bekræfte at Aldi-supermarkedet på Tingvej 2-4 var
det første af slagsen på Amager - og hvornår det blev indviet?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 08:00

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen af jer bekræfte at Aldi-supermarkedet på Tingvej 2-4 var
> det første af slagsen på Amager - og hvornår det blev indviet?

Jeg kan bekræfte, at det var det første på Amager. Jeg var med på
åbningsdagen sammen med min mor. Der var rigtig mange mennesker, og alle
skulle ind for at se, om de nu også var så billige, som rygtet sagde.

Jeg ved ikke om det også var på åbningsdagen, hvilket jeg mener det var,
eller en dag lidt senere, at der var stømsvigt derinde, men de lukkede ikke
af den grund. Folk gik rundt med lommelygter, og lommeregnere udgjorde det
for kasseapparat i den korte tid det stod på.

Husker desværre ikke, hvornår det blev indviet.

Tina

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-07-04 11:39

Tina skrev blandt andet:

> Jeg kan bekræfte, at det var det første på Amager. Jeg var med på
> åbningsdagen sammen med min mor. Der var rigtig mange mennesker, og
> alle skulle ind for at se, om de nu også var så billige, som rygtet sagde.

Tak for den lille hyggelige beretning. Aldi blev jo indrettet i det tidligere Merry
Teatret som lukkede i oktober 1975. Hvis vi gætter på 1976 eller 77 som
året hvor Aldi åbnede, passer det så med din erindring og 'tidsfornemmelse'?

Mvh.: Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 16:12

> [...]
> Teatret som lukkede i oktober 1975. Hvis vi gætter på 1976 eller 77 som
> året hvor Aldi åbnede, passer det så med din erindring og

Jeg er fra sep. 74, og min bror var vist kommet til, han er fra marts 76, så
årstallet 77 lyder meget rigtigt.

Min mor kan desværre slet ikke huske, at hun nogensinde har været i den
Aldi.

Tina