Mindsteløn
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 08:41

Hvad er den mindste timeløn man må ansættes til, når det gælder
søndagsarbejde? Der er tale om ufaglært arbejdskraft på en stilling
uden aftaler, for personer over 18 år.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 29-07-04 16:41

Morten Snedker skrev:

> Hvad er den mindste timeløn man må ansættes til, når det gælder
> søndagsarbejde? Der er tale om ufaglært arbejdskraft på en stilling
> uden aftaler, for personer over 18 år.

Det er nok bedre at spørge i news:dk.videnskab.jura da denne gruppe
handler om økonomisk teori.

Hvis der ikke er nogen overenskomst der dækker den pågældende
ansættelse, er der heller ikke nogen bestemt mindsteløn.

--
Thomas Thorsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-07-04 17:22

In article <eU8Oc.28337$Vf.1622115@news000.worldonline.dk>, Thomas Thorsen wrote:

> [...]
>
> Hvis der ikke er nogen overenskomst der dækker den pågældende
> ansættelse, er der heller ikke nogen bestemt mindsteløn.

Korrekt, men der er en eller anden grænse, omkring 30-40 kr i timen
vil jeg gætte på,medmindre man laver akkord- eller provisionsløn,
så kan den blive lavere.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260