IDE diske i PowerEdge 2600
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-07-04 17:26

Hej!

Jeg købte for godt et års tid siden en Dell PowerEdge 2600 med 2*36GB SCSI
diske i RAID.

Da jeg har en stor mængde data på IDE-diske, ville det være rart hvis
jeg kunne sætte disse i serveren. Dette har dog medført 2 problemer:

1) Ingen IDE-slots på bundkortet, såvel CD som floppy sidder på et
proprietært stykke kabel. Kan dog klares ved at købe en IDE-controller til
PCI.

2) Ingen strømudtag til almindelige IDE-diske. Er der nogen der har forslag i
denne forbindelse?

På forhånd mange tak,

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 18-07-04 11:59

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> PCI.
>
> 2) Ingen strømudtag til almindelige IDE-diske. Er der nogen der har forslag i

hvilken strømforsyning sidder der i?

mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-07-04 16:39

On 2004-07-18, Søren Jakobsen <soren51@removethishotmail.com> wrote:

> hvilken strømforsyning sidder der i?

Uhm, der sidder en 730W strømforsyning i - men hvilke udgange der er i den
ved jeg dog ikke på stående fod.

> Søren Jakobsen
> DataMusen.dk

Du er blevet varmt anbefalet, så jeg hiver lige fat i dig hvis det bliver
rigtigt aktuelt - umiddelbart løser jeg problemet ved at købe en ekstern
IDE med USB (da datane sjældent tilgåes og når de tilgåes ikke
kræver særlig hastighed).

--
Anders Vind Ebbesen