Athlon XP eller MP
Fra : Jesper Vels

Dato : 15-07-04 14:20

Hej

Jeg står og skal have bixet en 1U server sammen, jeg overvejer lidt om jeg
skal smide en Athlon XP eller MP i den frem for en Intel...

Men jeg ved ik om den vil død pga varme i 1u kabinettet? Nogle der køre en
1U server med en Athlon XP / MP?

Syndes nemlig det er lige overkill at smide en Athlon 64 eller Opteron i
serveren..

/Jesper Vels

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 16-07-04 12:23

> Jeg står og skal have bixet en 1U server sammen, jeg overvejer lidt om jeg
> skal smide en Athlon XP eller MP i den frem for en Intel...

neeej det holder ik at bruge athlon frem for intel :)

mvh
Søren Jakobsen

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 19-07-04 12:40

On Fri, 16 Jul 2004 13:22:45 +0200, Søren Jakobsen wrote:

> neeej det holder ik at bruge athlon frem for intel :)

Hvorfor?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 19-07-04 23:26

Morten Bakkedal wrote:

> Hvorfor?

det nok også fint at bruge amd, men dem vi har haft testet bliver
nemmere for varme i 1U iforhold til intel cpuer..

/sj

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-07-04 00:15

Søren Jakobsen <soren51@removethishotmail.com> writes:
> det nok også fint at bruge amd, men dem vi har haft testet bliver
> nemmere for varme i 1U iforhold til intel cpuer..

Æbler og appelsiner.

Uden at have nogle data, vil jeg tro det er direkte omvendt for de
nyeste generationer.

Der er vist ikke noget håb for 1U BTX maskiner...
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 20-07-04 14:48

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> wrote in message
> [...]
> skal smide en Athlon XP eller MP i den frem for en Intel...
>
> Men jeg ved ik om den vil død pga varme i 1u kabinettet? Nogle der køre en

Jeg har ikke et 1U kabinet. Men brug en Athlon XP-M (Mobile) 35W/45W, den
kan i mit desktop kabinet næsten klare sig med passiv køling. Du kan med det
rigtige bundkort skrue på frekvens og volt.

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 20-07-04 17:30

On Tue, 20 Jul 2004 15:47:46 +0200, Dennis Schafroth wrote:

> Jeg har ikke et 1U kabinet. Men brug en Athlon XP-M (Mobile) 35W/45W, den
> kan i mit desktop kabinet næsten klare sig med passiv køling. Du kan med det
> rigtige bundkort skrue på frekvens og volt.

Ved du om man umiddelbart sætte en XP-M i ethvert bundkort til en
almindelig XP?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 22-07-04 23:33

"Morten Bakkedal" <nobody@bakkeland.dk> wrote in message

> Ved du om man umiddelbart sætte en XP-M i ethvert bundkort til en
> almindelig XP?

Du skal sikre dig at du køber en socket A CPU og ikke en til laptop med en
micro socket men udover det "bør" det virke. Jeg vil dog ikke garantere for
alle bundkort.

Men det er jo samme chip men specielt udvalgte til at kunne klare en
frekvens ved lavere volt (1.35V/1.45V), men broerne er anderledes, således
at volt styringen er forskel.

Man vil således helst have et bundkort/BIOS med undervolt styring ned til de
nævnte og gerne lavere. Her skulle Soltek være gode. De findes i barebone
formater, så måske også i et 1U format.

Jeg kører selv i et MSI KT6 Delta (chipsæt KT600), hvor jeg desvære ikke kan
styre volten helt som jeg gerne ville (nemlig med AMD PowerNow) og så lavt
(kun ned til 1.35V), men jeg kan justere Multiplier og går derfor fra 400
MHz til 1900 MHz alt efter ydelse.

cheers,
Dennis

Fra : Rune :\)

Dato : 19-08-04 23:01

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i melding news:40f683ec$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> skal smide en Athlon XP eller MP i den frem for en Intel...
>
> Men jeg ved ik om den vil død pga varme i 1u kabinettet? Nogle der køre en

Hei Jesper (og resten av Danmark)

Jeg lurer veldig på om du har kommet igang med din server?

Jeg er ny leser av gruppen og skulle kanskje ha startet å lese her tidligere.
Meldingen din er aktuell for meg, for etter å ha kjøpt et 1U kabinett på impuls,
har jeg (uten noen fysisk / praktisk erfaring) bestillt innholdet til kassen også.

Og der har jeg med (samme impuls) bestillt et Dual AMD CPU Motherboard
og to stykk AMD 2400+ MP prossessorer.

Om dere tror at en MP CPU blir for varmt, hvordan blir det da med to?

Mitt Chieftech 1U har extra vifter og jeg skal benytte runde IDE kabler for
minimal motstand av kjøle luften. Likedan Low profile Memory brikker.

Er dette dødt før jeg har startet, eller har det noen mulighet for å fungere?

Rune :)
Norge.