SCSI
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-04 13:51

Hej gruppe
Jeg har 2 servere. Den ene en Compaq DL380 G3, med en VHDCI SCSI connector,
den anden server har et DLT drev monteret på en Adaptec 19110 controller.
Mit backup software som kører på DL380 maskinen, skal kunne se drevet
lokalt.
Det store spørgsmål er bare: Kan jeg forbinde de to maskiners externe SCSI
connectore med et VHDCI <-> HD68 kabel, derefter give controllerne
forskellig device ID. Vi l jeg så i server1 kunne kommunikere med DLT drev i
server2?
Eller vil jeg se det store flammehav i serverrummet?

Venlig hilsen
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 18:20

"Michael Rasmussen" <mr@tcelectronic.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> connectore med et VHDCI <-> HD68 kabel, derefter give controllerne
> forskellig device ID. Vi l jeg så i server1 kunne kommunikere med DLT drev

Det tror jeg nu ikke du kan. (læs lad være). Hvad forsøger du at opnå ?

/Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-07-04 21:25

Robert wrote:

> Det tror jeg nu ikke du kan. (læs lad være). Hvad forsøger du at opnå
> ?

SCSI er en intelligent bus hvor alle enheder har samme grundegenskaber,
hvad kommunikation og "arbitration" angår. Hvis 2 controllere på denne
bus har forskellig ID'er, vil disse ikke stå i vejen for hinanden.
Derfor kan bussen forlænges til en anden computer og som man kan læse i
et andet indlæg fra mig, så behøver den anden maskine ikke at være en
PC

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-07-04 21:18

Michael Rasmussen wrote:

> Det store spørgsmål er bare: Kan jeg forbinde de to maskiners externe
> SCSI connectore med et VHDCI <-> HD68 kabel, derefter give
> controllerne forskellig device ID. Vi l jeg så i server1 kunne

Om Siamese Systems:
"Supports SCSI networking to speed up file transfer ( 1mb/sec ) with
suitable controllers on the PC and Amiga."

> Eller vil jeg se det store flammehav i serverrummet?

Hvis du husker at potentiale-udligne de to maskiner med hinanden vil
der sikkert ikke ske noget, mao. det burde virke

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 08-07-04 18:38

> [...]
> server2?
> Eller vil jeg se det store flammehav i serverrummet?

Det kan du godt. Men du skal sikre dig at dine 2 maskiner ikke prøver at
tilgå drevet samtidigt. Jeg har haft et lign setup med et harddisk kabinet i
midten til et cluster.

Mvh,

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-04 21:54

Thomas Hedberg wrote:

> Det kan du godt. Men du skal sikre dig at dine 2 maskiner ikke prøver
> at tilgå drevet samtidigt. Jeg har haft et lign setup med et harddisk

Hvis command queueing virker som det skal, så giver det ikke problemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-07-04 21:00

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> connectore med et VHDCI <-> HD68 kabel, derefter give controllerne
> forskellig device ID. Vi l jeg så i server1 kunne kommunikere med DLT drev i

Her er lidt mere info:
http://fieldhome.net:9080/scsi_faq/scsifaq.html#_SCSI_Sharing

M.v.h.

Jonathan