pensler til acrylmaling på lærred
Fra : Thomas

Dato : 27-05-04 19:13

Hej,
nybegynder spørger om der skal (bør bruges) specielle pensler til
acrylmaling på lærred? F.eks. har harald-nyborg pensler til
vandfarve og olie, der står ikke noget om acryl, selvom de sælger
acrylmaling.
mvh
Thomas

Fra : Ranunkel

Dato : 29-05-04 19:21

Hej

Jeg har ikke så gode erfaringer med pensler fra harald-nyborg, de taber hårerne.
De fleste farvehandler har gode pensler, spørg dig frem!

M.v.h.

MM

Fra : Jokerman

Dato : 29-05-04 23:50

"Thomas" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> acrylmaling på lærred? F.eks. har harald-nyborg pensler til
> vandfarve og olie, der står ikke noget om acryl, selvom de sælger

Jeg har gode erfaringer med flade svinehårspensler der hedder " squirrel" -
de er kinesiske. Jeg er også godt tilfreds med mærket "Dekor".

Jeg giver dig her et link, hvor du kan købe gode pensler til akryl maling +
meget andet godt. Jeg kan anbefale deres begynder pakker med akrylmaling.
Jeg har selv fået den anbefalet af en professionel kunstmaler.
http://www.vindelev-ramme.dk/frameset.lasso

Ellers god fornøjelse ud i kunstens verden.

Hilsen Jokerman
Hilsen Jokerman

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 30-05-04 10:39

Jeg kan varmt anbefale Vindelev Blindrammefabrik (tlf 75 80 54 00), de ved,
hvad de handler med, og kan finde de utroligste ting. De giver ikke rabat
til nogen, men har kalkuleret deres priser så langt ned som det kan lade sig
gøre, til glæde for alle.

Du kan sagtens bruge pensler til olie, men da det oftest er svinebørster,
skal de tørre en gang imellem, da de svulmer lidt op i vand, og bliver lidt
blødere.

du kan få specielle acrylpensler, der er lavet af acrylfibre. De er lige så
stive som svinebørster, men finere, og påvirkes ikke af vand.

Stort set alle pensler taber hår, og bør derfor nulres grundigt, inden de
kommes i malingen, så du får de løse hår ud, inden de ellers kommer på
læredet.

det er en fordel at dyppe penslen i vand, og tage overskudsvandet af, inden
du kommer farve på penslen, da penslen, så bliver nemmere at rangøre. Efter
brug vil en dråbe koncentreret opvaskemiddel på hårene gøre underværker.
Vask også opvaskemidlet godt ud af penslen, inden du stiller den til tørre.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at ringe på 26 28 37 70

Mvh
A.C.Rosmon
Jeg har lidt på denne adresse: www.kunstner.net

Fra : Magna Audunsson

Dato : 05-06-04 10:40

Du kan sagtens bruge pensler der er beregnede til oliemaling, men det er en
god ide at have en krukke vand ved siden af så penslerne kan puttes i vand
med det samme, acrylmalingen tørrer nemlig så hurtig. Der findes også
pensler der er beregnede til acryl, de er dejlige, men også meget dyre. Jeg
har ikke god erfaring med akvarelpensler, de er for bløde og egner sig
derfor ikke så godt til acry på lærred.