Server-problemer.
Fra : All@n

Dato : 18-05-04 05:56

Hey gruppe.

Jeg har et problem, som jeg håber at en eller flere venlige sjæle ka' hjælpe
mig med. Jeg har fået smækket en server op. Det er en Compaq Presario 7950.
Den består af: 256 MB PC133 RAM(2 * 128), Athlon 550 Mhz. slot 1 CPU, ASUS
V7100 grafikkort, Sandberg 10/100 PCI netværkskort, 1 * 20 GB Maxtor HD og 1
* 40 GB HD. Og et ganske alm. CD-ROM-drev. OS WinXP PRO.
Mit problem er at ligeså snart jeg prøver at hive noget ned via serveren, så
genstarter den. Den skriver i fejlreporten at det er en "device driver", men
den skriver ikke hvilken driver. Jeg har en fornemmelse af at det ka' være
netværkskortet som konflikter med grafikkortet. Kigger jeg inde i
systemoplysninger, deler de 2 ting IRQ. Ka' jeg ha' ret i min antagelse om
at de 2 førnævnte ting ka' konflikte så meget med hinanden, at det ka' gi'
den slags problemer ? Håber på at i ka' hjælpe. På forhånd mange tak.

Mvh. All@n

---

Fra : Henning

Dato : 18-05-04 17:35

On Tue, 18 May 2004 06:55:59 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

>Hey gruppe.
>

>Jeg har et problem, som jeg håber at en eller flere venlige sjæle ka' hjælpe
>mig med. Jeg har fået smækket en server op. Det er en Compaq Presario 7950.

Ovennævnte hænger ikke sammen? En Presario har aldrig været og kommer
aldrig i nærheden af noget der ligner en server

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-05-04 23:17

Henning wrote:

> Ovennævnte hænger ikke sammen? En Presario har aldrig været og kommer
> aldrig i nærheden af noget der ligner en server
> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Og eftersom der ikke findes en Presario 7950 er der næppe tale om en
alvorlig trykfejl... :(
Jeg har kun haft dårlige erfaringer med compaqs desktop maskiner...
Men deres servere har jeg ikke haft noget at klage over med :)

Mvh Anders Christensen

Fra : All@n

Dato : 18-05-04 23:39

Henning wrote:

> Ovennævnte hænger ikke sammen? En Presario har aldrig været og kommer
> aldrig i nærheden af noget der ligner en server

Det er en hjemmeserver. Altså noget jeg selv har brygget sammen og fået til
at køre som en server. Men det er måske den forkerte gruppe ?

All@n

---

Fra : Henning

Dato : 19-05-04 18:19

On Wed, 19 May 2004 00:39:23 +0200, "All@n" <please@nospam.dk> wrote:

>Det er en hjemmeserver. Altså noget jeg selv har brygget sammen og fået til
>at køre som en server. Men det er måske den forkerte gruppe ?

Ja, denne gruppe er en decideret server-hardware gruppe. At du lægger
noget server-sw (selv om xp pro heller ikke er server-sw) på en
desktop gør den ikke til en "rigtig" server. Prøv en af de andre
grupper, evt. en Windows-gruppe.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 25-05-04 18:05

> [...]
> noget server-sw (selv om xp pro heller ikke er server-sw) på en
> desktop gør den ikke til en "rigtig" server. Prøv en af de andre

Det kan du da ikke mene serøst hva'?

Lige gyldigt hvad maskinen indeholder om det er AMD eller Intel, Pentium
eller Celeron, IDE eller SCSI osv...
Må det være en server bare den behandler og sender data til en anden maskine

Jeg syntes dette indlæg må være ganske passende.....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Henning

Dato : 25-05-04 21:40

On Tue, 25 May 2004 19:04:30 +0200, "jabbe\(4k\)" <jabbe@get2net.dk>
wrote:

>Det kan du da ikke mene serøst hva'?

Øh, jo - gruppen hedder dk.edb.hardware.server. Dvs her tales der
"rigtige" servere - IBM, Compaq, Dell o.a. Lægger du serversoftware på
din laptop hører hw-spørgsmål om denne stadig hjemme i

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 25-05-04 22:18

> Øh, jo - gruppen hedder dk.edb.hardware.server. Dvs her tales der
> "rigtige" servere - IBM, Compaq, Dell o.a. Lægger du serversoftware på
> din laptop hører hw-spørgsmål om denne stadig hjemme i

Ok lad os tage dette eksempel...
Så kan jeg faktisk godt se foredelen ved at vælge ovenævnte gruppe da det
nok er der men får mest hjælp tage i betragtning at hovedinteressen er det
"større" udstyr...

Sorry syntes bare i virkede så hård mod Allan...

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 25-05-04 18:15

> [...]
> at de 2 førnævnte ting ka' konflikte så meget med hinanden, at det ka' gi'
> den slags problemer ? Håber på at i ka' hjælpe. På forhånd mange tak.

Jeg har ikke den store ledvogter eksame inde for dette her men læser det af
ren interesse..:)
Men jeg har da erfaret på min egen maskine at der kan være problemer med
visse enheder deler IRQ...
Prøv at flytte kortet til en anden slot og se om det hjælper..
Faktisk har jeg erfaret at i denne computerverden er udelukkelses metoden
den bedste...

er der noget der ikke virker piller man stille og roligt tingene fra indtil
det virker, og så sætter man stille tingene i igen til den fucker up og så
skulle enheden der laver rav i det være fundet..

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater