Harddisken/kabinettet
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-05-04 10:23

Jeg ved overhovedet ikke, hvilken gruppe jeg kan stille dette
spørgsmål i: Vi tændte computeren, hørte summetonen starte,
som den plejer - så lød der et højt knald og lidt efter kunne
man tydeligt lugte en sveden røglugt.

Hvad må man gætte på, at der er sket?

Det er spørgsmålet, undskyld hvis det er stillet i forkert gruppe.
Kan I sige mig, hvor jeg ellers kan få ét eller andet at vide om
hvad der kan være sket. Computeren er i hvert fald totalt død
nu bagefter.

Så jeg skriver via en gammel én som vi koblede til.

Hilsen Ruth

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 03-05-04 10:59

PSU
eller motherboard kan du se noget brændt på det?

det lyder som en kondensator
Jeg gætter på psu

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-05-04 12:17

<complex-fjernes-@pc.dk> skrev i en meddelelse

> PSU
> eller motherboard kan du se noget brændt på det?

Næh, det værste er vel at det, der er brændt, må sidde
inden i, vi kunne bare tydeligt mærke røglugten, som kom
ud på bagsiden.

> det lyder som en kondensator
> Jeg gætter på psu

Du skal have mange tak for hurtigt svar.
jeg ved ikke en gang helt, hvad psu er.

Hilsen Ruth

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 03-05-04 13:31

> jeg ved ikke en gang helt, hvad psu er.

strømforsyningen i din pc/server :)

/sj

--
Søren Jakobsen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-05-04 22:18

"Søren Jakobsen" skrev i en meddelelse

> strømforsyningen i din pc/server :)

Tak skal du have.

Må jeg spørge om en ting mere i denne gruppe?
Men I må sige, hvis der er en anden gruppe, jeg hellere
skal spørge i. Altså når jeg nu skal have den repareret,
vil det være ufornuftigt at lade min nevø gøre det, hvis
han mener han kan? Eller er det noget som en fagmand
skal ordne? Skal der specialværktøj til at åbne tårnet? For
jeg går ud fra at i dette tilfælde skal det åbnes.

Hilsen Ruth

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 17-05-04 07:10

Ruth Nielsen wrote:
> [...]
> skal ordne? Skal der specialværktøj til at åbne tårnet? For
> jeg går ud fra at i dette tilfælde skal det åbnes.

Hej Ruth.

Dit spørgsmål hører egentlig hjemme i dk.edb.hardware, da denne gruppe
omhandler professionelle servere.

Men jeg vil også gætte på, at det er din strømforsyning som er røget sig
en tur. Den kan din nevø sikkert sagtens skifte, da det eneste han skal
bruge nok er en ganske almindelig stjerneskruetrækker.

--
Mvh.
Peter Bak