momsfejl/regnskabshjælp
Fra : Per Richardy

Dato : 23-04-04 00:24

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp til at afslutte mit årsregnskab for 2003. Det er
99% indtastet og bogført i SummaSummarum, men jeg opdager så lige, at der er
betalt moms af samme faktura 2 gange (2 forskellige kvartaler), dvs. der
reelt er betalt for meget moms. DUM DUM fejl, i know. Det skete først på
året, da jeg lavede moms "manuelt", dvs. før SummeSummarum.

Så nu er jeg i tvivl om, hvordan den ordnes ren regnskabmæssigt (bogføring)
+ om man evt. kan få pengene igen fra T&S? (der er tale om 650 kroner, så
jeg ved ikke, om der er en bagatelgrænse eller lignende). Og i sidste
tilfælde, hvordan ordnes det rent praktisk?

Er der evt. en økonomistuderende/hjemme-regnskabsgut, som man kan hyre i et
par timer, før at hjælpe med at få det færdiggjort? Og i så fald, hvad vil
det koste? Jeg har nemlig også et par andre småting, så som hvor afrundinger
fra momsbetaling osv. skal posteres.

mvh.
/Per Richardy

Fra : David T. Metz

Dato : 25-04-04 13:46

Per Richardy wrote:

> Så nu er jeg i tvivl om, hvordan den ordnes ren regnskabmæssigt
> (bogføring)

Du konterer bare en post der hedder "momsregulering" og til den laver du et
bilag der specificerer fejlen.

> + om man evt. kan få pengene igen fra T&S?

Jo, det sker automatisk ved at du selv regulerer beløbet i indeværende
periode.

> Jeg har nemlig også et par andre småting,
> så som hvor afrundinger fra momsbetaling osv. skal posteres.

Lav en konto til øreafrunding.

David