at lave en pop3 server?
Fra : Simon [2700]

Dato : 16-04-04 18:28

Hej,

Jeg skal lave et program der kører på en linux maskine (nok redhat hvis det
ændrer noget), og det skal så lytte på port 110 for at se om der er nogen
klienter der forespørger om post. Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal
gøre, eller kigge på ? sådan lige umiddelbart skal serveren vel
vide at hvis der er port 110 trafik skal den starte mit script, der gerne
skulle kunne køre flere instanser ad gangen hvis nu flere klienter vil
kommunikere samtidigt ?
Jeg vil nok helst lave den i perl hvis det skulle have noget at sige.

mange tak
mvh.Simon

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-04-04 19:19

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> writes:

> Jeg skal lave et program der kører på en linux maskine (nok redhat hvis det
> ændrer noget), og det skal så lytte på port 110 for at se om der er nogen
> klienter der forespørger om post.

Lave, som i selv programmere, eller lave som i sætte op?

> Jeg vil nok helst lave den i perl hvis det skulle have noget at sige.

Det vil sige at du selv vil lave den? Så er der nok bedre hjælp at
hente over i news:dk.edb.programmering.perl. Denne gruppe handler om
serverhardware. Det kan jeg ikke se har nogen relevans for det du er
ude efter.

Hvis du vil nøjes med at sætte noget eksisterende software op (det
ville jeg synes var fornuftigt), så skal du nok spørge ovre i
news:dk.edb.system.unix, hvis du løber ind i problemer.

--
Jacob - www.bunk.cc
No snowflake in an avalanche ever feels responsible.