illustrator
Fra : marlene

Dato : 09-04-04 21:23

måske er det den forkerte gruppe - så undskyld.
men jeg hvor finder jeg en seriøs tegner/maler til min børnebog?
jeg har ide og størrelse på bogen, men mangler en illustrator og prisen for
sådan person.

marlene

Fra : hw

Dato : 09-04-04 22:04

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg hvor finder jeg en seriøs tegner/maler til min børnebog?
> jeg har ide og størrelse på bogen, men mangler en illustrator og prisen

Hvis du udgiver via forlag kan de finde en der kan tegne så det passer lige
til din bog. Ellers se på dansk forfatterforenings hjemmeside. De har en
masse illustratorer som medlemmer. Alt efter arbejdet 10-30.000

Henrik

Fra : lehd

Dato : 10-04-04 07:39

> [...]
> men jeg hvor finder jeg en seriøs tegner/maler til min børnebog?
> jeg har ide og størrelse på bogen, men mangler en illustrator og prisen

Jeg har en veninde der har lavet noget, prøv at se hendes hjemmeside med
illustrationer.
http://www.junealison.dk/illustrationer.htm

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Fra : marlene

Dato : 10-04-04 17:44

tak for oplysningerne,
det er rart at ha´ noget at gå videre med.

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 11-04-04 07:53

Prøv at lægge lidt mere om bogen, og giv en tekstprøve på det noget af det
du vil have ilustreret, så kan vi andre se om det er noget vi vil give bud
på. Hvad handler bogen om, hvor mange sider, og hvor mange illustrationer,
så kan dem der ønsker at være med sende en lille prøve på det de kan, og
sende det til dig, eller lave et upload så alle kan se det.

Mvh
A.C.Rosmon

Fra : Froggy

Dato : 11-04-04 07:57

marlene wrote:
> måske er det den forkerte gruppe - så undskyld.
> men jeg hvor finder jeg en seriøs tegner/maler til min børnebog?
> jeg har ide og størrelse på bogen, men mangler en illustrator og
> prisen for sådan person.

Jeg er jo lige her

Prisen er afhængig af hvilken stil, du ønsker tegningerne i.
Skal det være farvelagte stregtegninger eller naturalistiske
illustrationer?

Jeg har lavet lidt af begge dele, dog flest naturalistiske
illustrationer til ugebladsnoveller for mange år siden. Nu arbejder jeg
mest på computeren med illustrationer for forskere på et universitet -
og det kan faktisk godt blive lidt kedeligt i længden, så det ville være
helt sjovt, at tegne/male "rigtigt" igen.

Håber at høre fra dig, så skal vi nok finde ud af en go' løsning.
Du kan skrive direkte til: froggy51@despammed.com

Mange hilsner fra

--
Froggy