Tom Groes-Petersen ny website
Fra : lehd

Dato : 31-03-04 16:12

www.tomgroes.dk

Tom Groes-Petersen har fået et website og jeg syntes hans billeder er helt
fantstisk flotte.
Specielt de nærmest fotografisk korrekte malerier tilsat noget ekstra som
man kan spekulere over.
Mit yndlingsbillede er Solidaritet og måske kongemordet, men døm selv.
Hustruen Joan viser også billeder hun har malet.

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 02-04-04 18:05

Tak for det

Det var en fornøjelse at besøge en mand der
virkelig har talent for det at male.

mvh
Tom

Fra : steffen martin

Dato : 02-04-04 19:31

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det
>
> Det var en fornøjelse at besøge en mand der
> virkelig har talent for det at male.

Synes det er lorte kunst, især kones. Og en pis hjemmeside.
Sådan er vi så forskelige...

> mvh
> Tom

Steffen

Fra : Hr. Steen

Dato : 02-04-04 21:51

> Synes det er lorte kunst, især kones. Og en pis hjemmeside.
> Sådan er vi så forskelige...

Ja, og nogen kan stave - andre kan ikke - sådan er vi så forskellige!

--
Ta' hatten af hvis du vil maile mig

Steen

Fra : steffen martin

Dato : 03-04-04 08:20

"Hr. Steen" <locobase@gmx.nethatten> skrev i en meddelelse

> Ja, og nogen kan stave - andre kan ikke - sådan er vi så forskellige!
>
> --
> Ta' hatten af hvis du vil maile mig
>
> Steen

Et lille L skal ikke skille os ad....
Det må gå under betegnelsen tyrk-fejl.

Fra : lehd

Dato : 02-04-04 22:33

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Synes det er lorte kunst, især kones. Og en pis hjemmeside.
> Sådan er vi så forskelige...

> Steffen

Jeg er da virkeligt glad for at vi er så forskellige
mvh Kirsten

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 03-04-04 10:03

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Synes det er lorte kunst,

Må en kunstner ikke være i stand til
at kunne male? er det din målestok?
forklar dig !

især kones.

Kones talent er knapt så indlysende
som mandens. efter min mening på
niveau med dit eget Steffen

Og en pis hjemmeside.

Vrøvl---siden er overskuelig og nem at
navigere rundt på

> Sådan er vi så forskelige...

Ja og det bør du jo nok sætte pris på

> Steffen

mvh
Tom

Fra : steffen martin

Dato : 03-04-04 17:46

> "steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Må en kunstner ikke være i stand til
> at kunne male? er det din målestok?
> forklar dig !

No need, billederne taler for sig selv.

> især kones.
>
> Kones talent er knapt så indlysende
> som mandens. efter min mening på
> niveau med dit eget Steffen

Din mening betyder heldigvis ikke noget i min bog. Jeg får rigelig af ros
fra de rigtige mennesker, så din holdning til min kunst er et skud ud i
ingenting.
Iøvrigt kender du ikke mit niveau. Hverken pris eller kvalitet [eller
salg...]

> Og en pis hjemmeside.
>
> Vrøvl---siden er overskuelig og nem at
> navigere rundt på

Er det dine kriterier for en god hjemmeside? Du trænger vist til en tur på
nogle udenlandske hjemmesider... start på www.rikcat.com og se noget godt.
Jeg siger ikke at min er noget speciel, så det er den ikke...

> Ja og det bør du jo nok sætte pris på

Gør skam lige netop det.

mvh
Steffen

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 03-04-04 19:38

> No need, billederne taler for sig selv.

Thjaa---Tom Groes`s billeder vidner om stor
teknisk kunnen---men det er måske dine egne
billeder der taler for sig selv

> Din mening betyder heldigvis ikke noget i min bog.

Ja det er da et held for dig

Jeg får rigelig af ros fra de rigtige mennesker,

Kejserens nye klæder

så din holdning til min kunst er et skud ud i ingenting.

> Iøvrigt kender du ikke mit niveau.

Er det ikke det du fremviser på dine hjemmesider?

Hverken pris eller kvalitet [eller salg...]'

Nej jeg kender hverken til pris eller salg

> Er det dine kriterier for en god hjemmeside? Du trænger vist til en tur på
> nogle udenlandske hjemmesider... start på www.rikcat.com og se noget godt.

Jamen det vil jeg da prøve

> Jeg siger ikke at min er noget speciel, så det er den ikke...

Nu har du jo haft en del hen ad vejen, og den sidste
jeg har set er skam ganske udemærket.

Dit problem er bare at du har væsentligt mere talent
for at promovere dig selv end for at male

> Gør skam lige netop det.

Fint

mvh
Tom

Fra : JMJ

Dato : 04-04-04 08:19

Most of what I've seen from this NewsGroup is.
Agreed.

>Thjaa---Tom Groes`s billeder vidner om stor
>teknisk kunnen---
Bullshit.

--

Regards,
Joe

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 03-04-04 18:17

Wed, 31 Mar 2004 17:11:31 +0200, skrev "lehd" <mig@fjerndette.dk> i
dk.kultur.billedkunst:

>www.tomgroes.dk
>
>Tom Groes-Petersen har fået et website og jeg syntes hans billeder er helt
>fantstisk flotte.

Det kan jeg kun give dig ret i - mange af dem er ret imponerende,
både indholdsmæssigt og ikke mindst rent teknisk.
Det er billeder, jeg kan blive ved med at kigge på og fundere over i
lang tid.

>Hustruen Joan viser også billeder hun har malet.

Det siger mig så til gengæld ikke en dyt - det er den slags
billeder, som jeg bare siger "nå" til og skynder mig videre.

Men smag og behag er jo heldigvis forskellig - og hurra for det -
ellers var der jo heller ikke noget at diskutere

--
mvh Gitte Sørensen gydda@sol.dk

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 03-04-04 22:13

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 03-04-04 22:15

Hej.
Tja om man kan li typen at billeder, er jo en smags sag, det er ikke lige
min kop te.. Jeg kan dog godt se stilen, og al ære og respekt, så
gennemfører de to da deres stil helt igennem. Så lader jeg hellere beskuerne
om at bedømme om de vil sætte penge i sådant et maleri, og det er der
sikkert mange der vil.
Bare et "HEJ", fortsæt bare med krum hals(osse selv om der altid er et
psykopatisk brokkehoved, der altid skal gøre sig bemærket.)
Pøj pøj. Peter

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 04-04-04 09:14

Det ville dog være rart, hvis folk kom med en saglig kritik, hvor man uden
at slå hinanden i hovedet med nedladende holdninger, fortalte hvorfor man
ikke synes tingene fungerer, eller hvad man synes er rigtigt godt. Dermed
kan ikke blot Tom Groes-petersen lære lidt af siden, men det vil andre også
kunne.

Jeg synes ikke der er brug for meningstyrani, men er særdeles glad for links
til de forskellige hjemmesider. Mange er inspirerende, enten positivt eller
negativt.Jeg synes det er dejligt at se så forskellige sider som
www.tomgroes.dk, og steffen martins hjemmeside. selv laver jeg noget helt
3., og det er så det. At jeg ikke kunne få www.rikcat.com til at fungere,
og jeg sagtens kan se en vis lighed til steffen martins ting, det er helt
fint.

Der burde være et åbent sind hos de fleste kunstnere. Vi har ikke brug for
anden censur, end den vi udsætter vores kunst for , hvis vi sender ind til
f.eks. KP04 der lige har haft fernisering i Århus. Der viser de også Spring
04. jeg blev skuffet, men det er fordi jeg synes at det er væsentligt at
kunne håndværket, hvor i de etablerede kredse virker det som et must, at
provokere kunsten med kunsten. Det er efter min mening blevet mere krævende
at være beskuer end kunstner. Kunsten er vel blevet så provokerende, at den
ikke længere kan provokere andre, og derfor må gribe til personlige
provokationer.

Der er 2 måder at være stor på, en , hvor man træder på andre og gør alt for
at holde dem nedeog genere dem; og så er der dem der bare er store i sig
selv. Det er nok derfor, at små hunde gør og bider, og store generelt set er
meget mere godmodige.

Mvh
A.C.Rosmon

Fra : steffen martin

Dato : 04-04-04 10:08

"A.C. Rosmon" <a.c@.spam.rosmon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke synes tingene fungerer, eller hvad man synes er rigtigt godt. Dermed
> kan ikke blot Tom Groes-petersen lære lidt af siden, men det vil andre

Jeg synes nu nok der kom nogle gode meninger ud af denne diskution :)
Dog nok ikke ligefrem konstruktiv kritik, men det fik da nogen op af stolen,
hvilket denne gruppe godt kunne trænge til. At jeg måtte svine lidt til for
at få det sådan, so be it. Jeg mente hvert ord, men tager det der blev
skrevet af jer andre til mig i sidste ende...[på godt og ondt]

> Mvh
> A.C.Rosmon

mvh
Steffen
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : JMJ

Dato : 04-04-04 10:54

On Sun, 4 Apr 2004 11:08:07 +0200, "steffen martin"
<steffen@XXXsteffenmartin.dk> posted:

> [...]
>at få det sådan, so be it. Jeg mente hvert ord, men tager det der blev
>skrevet af jer andre til mig i sidste ende...[på godt og ondt]

Yes it does get folks * af stolen*.
I try to keep my mouth shut, when bad art
is about. I only praise those URL's /Kunstners I
find good on this NewsGroup, but Steffen's valid
viewpoint on that referral to another *amateur*
Kunstner made me react. Now it's fine by me that
every other talent less person in the world grabs
a paint bush, but please don't try to pass it off
as Art when I'm around or anyone else that can *see*
Art. It's not enough to express yourself if you want to
be taken seriously as an Artist. First you must have talent,
second you must have technical ability, or if you don't
have technical ability at least you must have something to communicate.
It hurts my eyes to see all this *lort*, and you'll say but
don't look.........Well I have to because there are some real
painters amongst the junk. But to bad they get overwhelmed by
all the weekend painters that can't use their own eyes
and see that their *kunst* is best kept to them selves and their
closest family.
I praise what is good, and now Steffen's got me saying my mind about
what I feel is junk.
I apologize for being blunt, but this is too important to be polite.

MVH
Joe
Self portrait 1988
http://www.joseph-jahn.com/index4.html

Fra : JMJ

Dato : 04-04-04 11:02

On Sun, 04 Apr 2004 11:54:16 +0200, JMJ <j///@tele2adsl.dk> posted:

>On Sun, 4 Apr 2004 11:08:07 +0200, "steffen martin"
><steffen@XXXsteffenmartin.dk> posted:

> Yes it does get folks * af stolen*.

And BTW,
It's not that I like or dislike certain *types* of Art.

It's that, no matter what type they are, first they
should be a good attempt, then we can talk about if they are
relevant or a type of Art I would like to own.

MVH
Joe

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 04-04-04 18:47

> "A.C. Rosmon" <a.c@.spam.rosmon.dk> skrev i en meddelelse
Dermed
> også
>
> Jeg synes nu nok der kom nogle gode meninger ud af denne diskution :)

Det overrasker mig

> [...]
stolen,
> hvilket denne gruppe godt kunne trænge til. At jeg måtte svine lidt til

Aha---Det vil sige at jeg har deltaget i et velplanlagt medie stunt
Jeg tænkte at du måske havde røget lidt rigeligt fjolle-tobak

Jeg mente hvert ord,

Desværre

men tager det der blev skrevet af jer andre til mig i sidste ende...[på
godt og ondt]

Det syntes jeg er en god ide, selvom du dermed lukker debatten

mvh
Tom

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 04-04-04 18:29

> [...]
> ikke synes tingene fungerer, eller hvad man synes er rigtigt godt. Dermed
> kan ikke blot Tom Groes-petersen lære lidt af siden, men det vil andre

Det er svært at være uenig med dig i disse synspunkter.

> [...]
> og jeg sagtens kan se en vis lighed til steffen martins ting, det er helt

Stadig enig

> [...]
den
> ikke længere kan provokere andre, og derfor må gribe til personlige

Det var lidt snørklet skrift, jeg er ikke sikker på om jeg helt har forstået
dig,

> [...]
> selv. Det er nok derfor, at små hunde gør og bider, og store generelt set

Jeg holder meget af den slags kloge ord.

Ligesom dig besøger jeg alle de link der bliver lagt
her i gruppen, det er både spændende og interessant
at se hvad der bliver lavet, selvom det meste, efter min
mening, er af lav kvalitet, kommenterer jeg det ikke
men er der noget jeg finder godt kan jeg da godt finde
på at give lidt ros.
Egentligt mener jeg at høre til blandt de godmodige,
men jeg har da både gøet og bidt efter Steffen ,
Ingen kan tillade sig at kalde andres arbejde for
Lort og Pis
Det er både uartigt og helt uanstændigt

> Mvh
> A.C.Rosmon

Tak for et godt og fornuftigt indlæg

mvh
Tom

Fra : lehd

Dato : 04-04-04 19:20

Jeg har lavet hjemmesiden for Tom Groes-Petersen og for at nogen skulle se
siden gik jeg herind og nævnte den. Jeg må sige at det lykkes fint med at få
nogle besøg på en spritny hjemmeside, og selv fik jeg da lidt at høre om
hvad folk så syntes om måden selve siden var lavet på .
Men ville jeg have kritik til siden havde jeg nok brugt Webdesign ris og ros
!!
Jeg maler ikke selv, men kan godt lide at se på malerkunst og det er min
egen helt personlige mening at de fleste af Tom Groes-Petersens billeder er
stor kunst, og billeder jeg gerne så på min væg.
Jeg kikker på de sider der henvises til herinde og jeg kunne ikke drømme om
at skrive *Lortekunst* selvom der er meget der slet ikke falder i min smag.

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 04-04-04 21:02

Jeg kan godt lide Tom Groes´ billeder, fordi de siger mig noget. Han er
teknisk meget rimelig, og jeg kan se en vis lighed til det jeg selv laver.
Teksterne på siden fangede mig også. Manden havde s´gu noget på hjerte. Der
var overenstemmelse mellem ord og billede. gir man sig lidt tid, er der
flere underfundigheder ved flere af billederne. Han er efter min smag, langt
den dygtigste af de to. Siden er rimeligt disponeret, og det er til at finde
rundt.

Hvis man skal lære noget af andre, skal man kunne lide dem, eller i det
mindste have tillid til dem. I det øjeblik nogen skælder ud, går visiret
ned, og man går i forsvarsposition, - og hører ikke en brik, fordi man skal
forsvare sig. Tilliden er forduftet.

Når det kun er virkeligt grove stundts som f.eks. sammensyede døde
svinekroppe o.l., der kan få folk op af stolene, griber folk ofte til
personangreb får at få deres budskab ud. Fårdi du ikke kan lide mandens
billede, er det ikke det samme som at manden ikke kan lave kunst: det
betyder bare at DU ikke kan lide hans kunst; og det kan du så begrunde
sagligt.Man behøver ikke at skulle fornærme folk, det er der nemlig ingen
der lærer noget af, og dine billeder bliver absolut ikke pænere af det. kan
du præcisere din mening uden nedladenhed, vil folk prøve at se hvad de kan
lære af dig og den kunst du laver. og fordi du vinder folks tillid vil folk
se med større velviljepå dine ting, selv om den absolut ikke hører til det
man normalt vil spilde tid på.

Mvh

A.C.Rosmon

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 05-04-04 14:54

> [...]
folk
> se med større velviljepå dine ting, selv om den absolut ikke hører til det

Hej Rosmon

Er ovenstående generelle betragtninger?
Eller er det skrevet med adresse til mig?

mvh
Tom

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 06-04-04 07:37

Jeg uddybede bare mit svar for at tydeliggøre nogle af mine synspunkter.
Hvis der er nogen der føler sig ramt, så brug det til at tænke over, og
ændre de ting du føler dig ramt på, for så er det noget du ikke selv er
tilfreds med. Det der er mit ærinde i denne her debat er, at vi kan godt
snakke ordentligt til hinanden, at det også vil give grobund for at lære
noget af hinanden, og at der ikke er nogen der har patent på hvad der er god
kunst, og at de skal diktere hvad jeg skal mene om en hjemmeside. Jeg gjorde
så det, at jeg ud over nogle generelle betragtninger, skrev hvad jeg, for
egen regning og risiko synes om de sider jeg var inde på, i forbindelse med
denne tråd. Det er ikke noget jeg vil pådutte andre, men opfattelser jeg
personligt godt vil stå inde for. Jeg kan godt tåle at en person synes at
det jeg laver er noget lort, selv om jeg helst vil høre at det er godt, men
jeg bliver vred, når den holdning SKAL lægges ud som et faktum , som alle
skal følge, især når det ikke er begrundet. Kommer man med argumenterne som
sin egen holdning, kan det nemt blive sådan , at selv den det går ud over,
kan se visdommen i det fremførte.

Så ja det er en blanding af det helt konkrete og af generelle holdninger;
men rettet mod denne tråd. Da jeg også underviser, ved jeg, at i det øjeblik
jeg skælder ud, kommer filtrene op, og resten af undervisningen er spildt.
Det kan da godt være at Steffen Martin får folk op af stolene, men jeg tror
ikke på, at der er nogen der får lært noget. På mig virker denne tråd som en
meningsudveksling, hvor jeg startede med at se en spændende hjemmeside, og
derefter ikke har lært andet´, end at nogen synes at jeg skal synes det var
noget lort, - og det kan jeg ikke bruge til noget.

Mvh
A.C.Rosmon

P.S. Interesserede vil kunne se nogle af mine ting på disse sider, der er
under genopbygning: www.rosmon.dk, www.kunstner.net, www.denblaapalet.dk. De
2 sidste hjemmesider, er jeg kun medlem af, hvor i mod rosmon.dk er min
hjemmeside.

Fra : steffen martin

Dato : 06-04-04 16:56

> [...]
De
> 2 sidste hjemmesider, er jeg kun medlem af, hvor i mod rosmon.dk er min

Udover den, altid voksende, reklamestorm af hjemmeside adresser fra A.C, er
jeg enig med manden.
Gider ikke uddybe...

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 17-04-04 17:03

> [...]
var
> noget lort, - og det kan jeg ikke bruge til noget.

Tak for din gode og fornuftige udredning
Jeg skal gerne forsøge fremover ikke at være
nedladende og fornærmende i mine kommentarer
Det må vist være hvad jeg kan tage til mig som
kritik fra dine indlæg

mvh
Tom