Axel Johansen
Fra : Bjarni

Dato : 15-03-04 12:38

Jeg er kommet i besiddelse af et maleri sign. Axel Johansen 1911.

Det forestiller en del af det indre København. Jeg tror det er Thorvaldssens
Musem i højreside og Assistenshuset i baggrunden.

Er der nogen der kan hjælpe mig med mere information, da jeg er helt "grøn"
på området?

/bjarni

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 15-03-04 17:32

Hej Bjarni

"Bjarni" <bmmslet@dettecomlog.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er kommet i besiddelse af et maleri sign. Axel Johansen 1911.

Tillykke han er en god maler

> Det forestiller en del af det indre København. Jeg tror det er
Thorvaldssens
> Musem i højreside og Assistenshuset i baggrunden.

Det lyder meget sandsynligt, han har malet mange motiver fra det indre
København, personligt kan jeg dog bedre lide hans blomster motiver

> Er der nogen der kan hjælpe mig med mere information, da jeg er helt
"grøn"
> på området?

Jamen du kan læse om ham i weilbach

http://www.kid.dk/Weilbach.asp?ObjectId=4159&WTekstId=16624

mvh
Tom

Fra : Bjarni

Dato : 16-03-04 11:43

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jamen du kan læse om ham i weilbach
>
> http://www.kid.dk/Weilbach.asp?ObjectId=4159&WTekstId=16624
>

> mvh
> Tom

Tak for oplysningerne.

Det ser ud til, at være et af hans tidlige værker, som jeg har fået fat i,
da det første som weilbach beskriver er fra 1910 og mit er fra 1911.

/bjarni