Hvordan ?
Fra : MMLarsen

Dato : 05-03-04 23:37

Hej NG

Er der en rar sjæl der kunne fortælle mig hvordan man opnår en effekt som er
på de malerier der er vist på denne side:
http://www.google.dk/search?q=cache:ruOW2oLTMG8J:www.galerie-alba.dk/gammelgaard.html+&hl=da&ie=UTF-8

Jeg tænker på materialer og en fremgangsmetode ?

mvh.
Den (lalle) glade amatør

Fra : JMJ

Dato : 06-03-04 14:57

On Fri, 5 Mar 2004 23:36:53 +0100, "MMLarsen" <hansi67@XXXsoler.dk> posted:

> [...]
>
>Jeg tænker på materialer og en fremgangsmetode ?

Acrylic

--

Regards,
Joe

Fra : MMLarsen

Dato : 06-03-04 23:00

Hej Joe
Kan du på nogen måde uddybe det ?

Cool lille site du har der: www.joseph-jahn.com :)

Fra : JMJ

Dato : 07-03-04 00:05

On Sat, 6 Mar 2004 23:00:21 +0100, "MMLarsen" <hansi67@XXXsoler.dk> posted:

Yes, sorry just in english.

From the look of the paintings on the site, he build a structured base
using maybe geso (white ground Acrylic) then he covers
the textured based with color, usually darker and in contrast
to the final color layer, then he thins color and tapes one area
off and applies layers of thin wash one on top of the other till
he gets the *look* that he wants, then dry/un tape the other area
and do the same.
I say Acrylic because it's very very hard to get that wash down /runny
effect
with oil paints unless you thin them with turp which is never a good thing
to do. And also it's faster.
I use exclusively oils because I've been painting with them so long I like
the smell.
I can get the same effect with oil, but I NEVER use turpentine .
I don't like the look of most acrylic paintings......I like juicey
paintings and that can only be done with oil colors, not plastic )

Fra : JMJ

Dato : 07-03-04 00:14

On Sat, 6 Mar 2004 23:00:21 +0100, "MMLarsen" <hansi67@XXXsoler.dk> posted:

>Hej Joe
>Kan du på nogen måde uddybe det ?

Well, maybe not tape, just some newspaper
to stop the running from one area to another
during application..

BTW, I do speak danish, just never embarass myself
by trying to write it..........

Fra : MMLarsen

Dato : 07-03-04 09:32

Thanks!!! ...skal du have
Jeg vil prøve at se om jeg kan opnå noget tilfredsstillede (for mig selv) ud
fra din lille tutorial.

Smell you later.. OilMan

Fra : JMJ

Dato : 07-03-04 10:28

On Sun, 7 Mar 2004 09:31:57 +0100, "MMLarsen" <hansi67@XXXsoler.dk> posted:

>Thanks!!! ...skal du have
>Jeg vil prøve at se om jeg kan opnå noget tilfredsstillede (for mig selv) ud
> [...]
Your welcome.
With reference to abstract art:
The only difference I can see between amateur and good kunst
is that the kunstner knows have to make accidence that work
Knows how to work his materials.
And that the kunstner has an *eye* to see what is *right* from
an utter mess. And most important that the kunstner is
willing to destroy a *nice little work* in order to press it further
to a *real painting*...................

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 08-03-04 08:27

weddingpainter weddingpainter@groups.msn.com
Her kan du se lidt af det jeg har lavet for nylig. på de sidste 3 billeder
på side 1, har jeg brugt PU-lim, der ved hjælp af fugt 10-dobler sin
volumen. På de viste billeder har billederne ligget vandret, da PU-lim i
ophærdningsfasen bliver meget flydende. Hvis jeg vil lave vandfald, stiller
jeg læredet skråt. Arbejder du med PU-lim, skal du afsætte mindst 3 timer
til arbejdet.

Du kan også tynde din farver, til de har n passende konsistens, og så slynge
dem på med en pensel eller lignende.Arbejder du i olie, kan du brugeen
blanding af lugtfri petrolium, linolie og renset kridt. Kridt virker som et
transperent fyldstof. Arbejder du med acryl, kan du bruge vand, eller bruge
PRIMAcryl Fluid, der har den rette konsistens til formålet, eller en dåse
vægmaling. Mal bunden ensartet, og skift så nuance, hver gang du slynger ent
nyt lag farve på. Du kan en gang imellem forsigtigt skære farve væk, så
kommer der striber fra de forskellige farvelag.

Fra : MMLarsen

Dato : 08-03-04 17:01

Tak skal du også have!
PU-lim, skal man i en speciel forretning for at efhverve sig denne lim eller
er det lokale byggemarket et godt bud ?

Nu kan jeg snart ikke vente længere med at få afprøvet jeres anvisninger.

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 08-03-04 19:40

Både farvehandlere og byggemarkeder har Poly Urethan lim