Verdens rigeste
Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-03-04 16:32

Kan man finde en liste over de rigeste i hele verden.

Der er en, der påstår, at Poul McCartney er rigere end den engelske
dronning, hvilket jeg betvivler.

Fra : Kildahl

Dato : 05-03-04 16:42

> Der er en, der påstår, at Poul McCartney er rigere end den engelske
> dronning, hvilket jeg betvivler.

Hejsa prøv på www.forbes.com

/Kildahl

Fra : Michael Sørensen

Dato : 05-03-04 17:45

"Kildahl" <kildahlfjern@tdcadslfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa prøv på www.forbes.com

Tak for listen, men jeg forstår den ikke.

Jeg kender ikke 9½ ud af 10 navne på listen og jeg studser især over, at jeg
ikke kan finde navne som Poul McCartney, Dronningen af England, Sultanen af
Brunei, der af Gyldendals Børneatlas påstås at være verdens rigeste mand.

Fra : Headfarm

Dato : 06-03-04 22:46

Hej Michael

Først listen som du tilsyneladende ikke forstår. Nr. 1 er William Gates
III - der mangler måske et B. (Microsoft)
i øvrigt er Maersk Mc-Kinney Møller nr. 82, Jørgen Clausen (Danfos) nr.
136 og Kjeld Kirk Kristiansen (Lego) nr. 205.
Hverken Poul McCartney eller dronningen på listen.

Du tænker måske på, at den engelske dronning har været nævnt som verdens
rigeste kvinde - men det er mange år siden. Der er flere kvinder på
listen, så det kan ikke gælde mere. Poul McCartney har i flere år været
den musiker der har tjent mest på musikken - men der er langt derfra til
også at være verdens rigeste.

Mvh Headfarm

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Sørensen

Dato : 06-03-04 23:12

> [...]
> listen, så det kan ikke gælde mere. Poul McCartney har i flere år været
> den musiker der har tjent mest på musikken - men der er langt derfra til

Jeg forstår det stadig ikke.

Det engelske kongehus bliver betegnet som verdens rigeste kongehus og burde
være på listen, når man ser på, hvor lang listen er og at den indeholder
såvel Møller-familien, Legos grundlæggere og folket bag Danfoss.

Poul McCartney tjener mange penge på sin musik, men er også rigere end det
engelske kongehus (kan ikke huske, hvornår jeg læste det - ca. for et par
uger siden).

Jeg har hørt, at han skulle være en af Englands aller rigeste personer.

Mit bud er, at listen bliver opgjort på en anderledes måde end andre lister,
der opgøres i verden.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-04 23:25

Michael Sørensen <webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK.> wrote:

> [...]
> og burde være på listen, når man ser på, hvor lang listen er og at
> den indeholder såvel Møller-familien, Legos grundlæggere og folket

Blot fordi det engelske kongehus er verdens rigeste kongehus, behøver
det (eller rettere: dronningen) ikke at optræde på lister over verdens
rigeste personer. Alt er relativt. Det harmonerer ikke ligefrem med
nutidens demokratiske normer, at kongehusene opbygger formuer.

Blandt de hjemløse i verden, vil der også være en som er rigest. Han/hun
optræder heller ikke på Forbes 500 listen...

--
Jesper Lund

Fra : D.Hansen

Dato : 07-04-04 08:37

Det er vist lige blevet ændret

B. Gates er ikke længere nummer 1 efter dollarens fald

Nu er det Ikea's grundlægger der er verdens rigeste.. jf. forbes

D.Hansen
"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK.> skrev i en
meddelelse news:40489d79$0$28849$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Morten Fix

Dato : 08-04-04 16:33

"D.Hansen" <no_way@sorry.dk> wrote in message
> Det er vist lige blevet ændret
>
> B. Gates er ikke længere nummer 1 efter dollarens fald
>
> Nu er det Ikea's grundlægger der er verdens rigeste.. jf. forbes

Det er han vist ikke alligevel, da han i 1982 har overdraget ejerskabet af
IKEA til en fond.

-Morten Fix

Fra : Johnt

Dato : 24-04-04 01:17

"Morten Fix" <fix@REMOVETHIStelepost.dk> skrev i en meddelelse

> "D.Hansen" <no_way@sorry.dk> wrote in message

> Det er han vist ikke alligevel, da han i 1982 har overdraget ejerskabet af
> IKEA til en fond.

Det har Bill Gates også, men hvis man bestemmer over fonden er det vel
ligeså godt.

Hilsen

Johnt

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-04-04 09:48

On Sat, 24 Apr 2004 02:16:31 +0200, "Johnt" <listme@listme.dsbl.org>
wrote:

>Det har Bill Gates også, men hvis man bestemmer over fonden er det vel
>ligeså godt.

Efter danske forhold må den der overdrager noget til en fond ikke
efterfølgende have nogen råderet/indflydelse på fondens midler. Men
det er måske anderledes i Sverige og USA

/Knud

Fra : D.Hansen

Dato : 24-04-04 10:25

Det er da tilladt at overfører sine egne aktier til et holdingselskab og
derefter modtage holdingselskabets aktier i stedet (aktieombytning). Dermed
har man bibeholdt ejerskabet af virksomheden, men har gjort en evt.
generationsskifte lettere.

Det er måske ikke det du mener?

D.Hansen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-04-04 12:33

On Sat, 24 Apr 2004 11:24:59 +0200, "D.Hansen" <no_way@sorry.dk>
wrote:

> [...]
>derefter modtage holdingselskabets aktier i stedet (aktieombytning). Dermed
>har man bibeholdt ejerskabet af virksomheden, men har gjort en evt.

Der er nævnt en fond, men jeg har ikke undersøgt om der er tale om
holdingselskaber i stedet. Det er trods alt noget helt andet.

/Knud

PS! kig på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder