fradragsberettiget tab ved salg af fast ej~
Fra : Jimmy Klitgaard

Dato : 19-02-04 18:27

Hej Gruppe,

Ved indberetning af selvangivelse er jeg stødt på en rubrik med ovenstående
titel. I årets løb solgte jeg min ejerlejlighed og fik et underskud på
salget. Er der nogen der ved om man kan trække underskudet fra i skat? I
givet fald hvor meget kan man trække fra og hvordan beregner man fradraget ?

Håber der er et par kloge hoveder derude ...........

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Riis

Dato : 19-02-04 19:12

Jimmy Klitgaard wrote:

> Ved indberetning af selvangivelse er...[snip]

> Mvh
> Jimmy

Prøv news:dk.penge i stedet for.

--
Jacob

Fra : Carsten

Dato : 19-02-04 19:50

Overskud eller underskud ved salg af fast ejendom (som har været til egen
beboelse) skal ikke selvangives, og er dermed ejheller fradragsberettiget i
tilfælde af tab.

Omvendt såfremt tab/gevinst sker som erhverv, herunder også de såkaldte
"forældrekøb" (som jo netop ikke er til eget brug).

Carsten

Fra : Jimmy Klitgaard

Dato : 20-02-04 08:54

Det var lige dét jeg søgte efter - tak for hjælpen!

Mvh
Jimmy