Røntgensyn
Fra : Rado

Dato : 15-02-04 19:34

Det her må man vel kunne kalde paranormale evner?

Russer med røntgenøjne overrasker læger

»Jeg kan se alting«, hævder den 17-årig Natasja Djomkina fra Rusland.
»Hun kan afsløre sygdomme, som vi og vores apparater ikke kan finde«,
siger forbavsede medicinske eksperter.

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=306521

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Søren Kongstad

Dato : 15-02-04 23:22

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Det her må man vel kunne kalde paranormale evner?
>
> http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=306521

Det bliver interessant at se det undersøgt!

/Søren

Fra : Jonas Haase

Dato : 16-02-04 10:28

"Søren Kongstad" <spamm-soremove-@kongstad.net> writes:

> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Det bliver interessant at se det undersøgt!

Hun hhv hendes forældre har ikke den ringeste interesse i at få nogetsomhelst
undersøgt - det ville jo afskære dem fra en indkomstkilde.

Men I alt fald syntes de ikke at have interesse i en million dollar -
måske er vekselkursen for dårlig?
http://www.randi.org/jr/020604monk.html#12
http://www.randi.org/jr/021304jeff.html#7

hilsen
Jonas
--
Bad spellers of the world UNTIE!

Fra : mik

Dato : 16-02-04 18:48

"Jonas Haase" <jhaaseSPAMSPAMLOVELYSPAM@eso.org> skrev i en meddelelse

> Hun hhv hendes forældre har ikke den ringeste interesse i at få
nogetsomhelst
> undersøgt - det ville jo afskære dem fra en indkomstkilde.

Tillykke til pop-up ateist og skeptiker nr. 100.000
Du har vundet en hopla-nål.

Michael

---

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-02-04 23:19

"mik" <toffi@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke til pop-up ateist og skeptiker nr. 100.000
> Du har vundet en hopla-nål.

Må jeg gætte: Du er teist og anti-skeptisk? Ingen grund til at ønske dig
tillykke med noget som helst - du har intet vundet bortset fra retten til
ikke at blive taget alvorligt!

--
-Jens B.

Fra : mik

Dato : 17-02-04 07:49

> Må jeg gætte: Du er teist og anti-skeptisk? Ingen grund til at ønske dig
> tillykke med noget som helst - du har intet vundet bortset fra retten til
> ikke at blive taget alvorligt!

Tages alvorligt, det mener du vel ikke alvorligt, jeg vil ikke tages
alvorligt

Michael

---

Fra : Knut

Dato : 16-02-04 15:40

On Sun, 15 Feb 2004 23:22:26 +0100, "Søren Kongstad"
<spamm-soremove-@kongstad.net> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Det bliver interessant at se det undersøgt!

Det blir spesielt interessant å se nærmere på legen som går god for
jentas evner.

Yours, Knut

Fra : mik

Dato : 16-02-04 18:49

"Knut" <forwarding.1.mail_to_knut@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse

> Det blir spesielt interessant å se nærmere på legen som går god for
> jentas evner.

Hvad ved du egentlig om det?

Michael

---

Fra : Knut

Dato : 16-02-04 21:12

On Mon, 16 Feb 2004 18:48:44 +0100, "mik" <toffi@bluemail.dk> wrote:

>"Knut" <forwarding.1.mail_to_knut@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse

>Hvad ved du egentlig om det?

Ganske mye. Jeg vet f.eks. at det blir spesielt interessant å se
nærmere på legen som går god for jentas evner. Det blir forresten
spesielt interessant å se nærmere på alle som går god for jentas
evner. Det blir også interessant å se nærmere på utdanningsnivået hos
de som går god for jentas evner. Det blir også interessant å se
nærmere på deg hvis du ikke forstår hvor interessant det er å se
nærmere på dem som går god for jentas evner.

Yours, Knut

Fra : skogstadnielsen(vaek~

Dato : 16-02-04 22:53

Bare rolig Knut - der er ikke noget at være bange for :)

--
Please remove (vaek) if you respond to the sender.
(Spam protection)

Fra : Søren Kongstad

Dato : 17-02-04 09:52

> Hvad ved du egentlig om det?
>
> Michael

Vi ved vel egentlig meget lidt om lægen. Det er derfor det er interessant?
Jeg synes dog det vil være mere interessant at få pigen undersøgt af folk
som har erfaring med at afsløre bluff.

Videnskabsmænd har jo generelt det problem at de er uddannet til at
undersøge ting som ikke prøver at narre dem, det er vel derfor man ofte
inkluderer tryllekunstnere når man skal undersøge fantastiske påstande.

/Søren

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-04 12:07

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> writes:

> Vi ved vel egentlig meget lidt om lægen. Det er derfor det er interessant?

Det hele er meget simplere end som så: Hvis en læge finder sådan en
sensation, hvorfor er det så ikke overalt i lægetidsskrifterne?
Hvorfor er en dansk frokostavis det første sted vi hører om et sådan
fænomen?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 17-02-04 13:52

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> [...]
> sensation, hvorfor er det så ikke overalt i lægetidsskrifterne?
> Hvorfor er en dansk frokostavis det første sted vi hører om et sådan

Det kan sagtens gå et år fra en artikel bliver sendt ind til et
videnskabeligt tidsskrift, til det bliver publiceret. Så "store"
videnskabelige nyheder vil du som regel se i dagspressen først, med
mindre forskerne er meget gode til at holde tæt.

Og Politiken er en morganavis, ikke en frokostavis. Det citerer det
russiske dagblad Isvestija som kilde, så Politiken var ikke først.
Men før den engelsksprogede presse, den eneste reference til Natasja
Djomkina Google kan finde er til Politiken.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-04 14:13

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> Og Politiken er en morganavis, ikke en frokostavis.

Jeg mente frukost-avis. (Næh, jeg huskede det som B.T, men det er en
hemmelighed.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 17-02-04 14:31

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message
> den eneste reference til Natasja
> Djomkina Google kan finde er til Politiken.
Prøv at søge på Natasja eller Natasha Demkina i stedet for

/Søren

Fra : olgatanon

Dato : 22-02-04 20:03

Søg i GOOGLE under "Natasha Demkina Russia"

http://www.kandu.dk/