3x NT4 klienter siger domænet ikke er tilg~
Fra : Nico

Dato : 03-02-04 09:25

Når jeg så logger ind lokalt på maskinen og pinger vores 2
domænecontrollere, så svarer de begge uden problemer

Win2k / WinXP maskinerne har ingen problemer.

What to look for?

Fra : Peter Pan

Dato : 03-02-04 18:03

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg så logger ind lokalt på maskinen og pinger vores 2
> domænecontrollere, så svarer de begge uden problemer
>
> Win2k / WinXP maskinerne har ingen problemer.

Check lige at netmasken er korrekt og/eller at WINS serveren kører. Hvis
netmasken er forkert kan NT ikke broadcaste sig frem til domainet, men kan
godt pinge maskiner på f.eks ip addressen. 2k og XP bruger DNS serveren
(hvis I ellers bruger AD) hvor NT4 bruger WINS.

> What to look for?

En egnet gruppe omhandlende software? f.eks
dk.edb.system.ms-windows(.server?)

Mvh
Anders

Fra : Nico

Dato : 03-02-04 19:38

> [...]
serveren
> (hvis I ellers bruger AD) hvor NT4 bruger WINS.

Godt forslag, Prøver.

> En egnet gruppe omhandlende software? f.eks
> dk.edb.system.ms-windows(.server?)

Det fandt jeg ud af ;) - HAR skrevet der. Tak.