Grafikproblem...
Fra : Mdj

Dato : 26-01-04 11:52

Jeg er ved at pakke en maskine ned på 1U, problemet er at den ikke har
integreret grafik, og den insisterer på at der skal være et til stede, ikke
godt...
Så enten skal jeg have fat i en AGP/AGPPRO raiser, eller en VGAdummy, hvis
sådan en eksister... er der nogen som har en idé til hvor jeg kan skaffe
sådan noget?

btw. hvis der er en som kender et hack, til at få et MSI K7D Master,
bundkort til at boote alligevel, så sig endelig til.

Venlig hilsen

Morten

Fra : Martin Rytter Jensen

Dato : 26-01-04 23:37

"Mdj" <mdj@mdjnospam.dk> wrote in message
> [...]
> sådan en eksister... er der nogen som har en idé til hvor jeg kan skaffe

Kender problemet alt for godt. Vi købte en flok billige pci grafik kort og
monterede dem istedet. Bemærk dog at du skal være forsigtig da nogle pci
kort ikke fungerer sammen med pci-raisers. Det kan gøres for et par hundrede
per maskine (og er måske et økonomisk gyldigt alternativ til at få en AGP
raiser).

/Martin

Fra : Mdj

Dato : 27-01-04 16:30

Jeg har bestilt en AGP riser fra USA, nu håber jeg bare at det passer sammen
det hele :) ellers må jeg klippe lidt i det AGP kort.. hvor er det dog
fustrerende at det er de ting man ikke har brug for som holder det hele
tilbage ;) - men sådan er livet vel...

/Mdj

"Martin Rytter Jensen" wrote..

Fra : Martin Rytter Jensen

Dato : 28-01-04 14:56

> [...]
> det hele :) ellers må jeg klippe lidt i det AGP kort.. hvor er det dog
> fustrerende at det er de ting man ikke har brug for som holder det hele

Hvad skulle du slippe for så'en en? -- vil forøvrigt gerne høre om det kan
passes sammen i maskinen. Jeg mener at vi ikke kunne få vores AGP til at
side der selv med raiser. (i forhold til de udgange der var i kabinettet)

/Martin

Fra : Mdj

Dato : 28-01-04 18:59

Jeg købte den hos www.compute-aid.com til $15, jeg fik aftalt med dem at de
ville sende den med lavprioitet, så samlet har jeg sluppet godt 95kr det må
siges at være et ret godt køb efter dansk standard, jeg ved naturligvis ikke
om den passer endnu, men jeg er som sagt villig til at gå til radikale
metoder for at få den præsset derned, evt. bare skrue bagpladen af
grafikkortet, og så lade det ligge "løst" derinde, men nu får vi se...

Mvh
Morten

"Martin Rytter Jensen" <jensenFJERNMIG@mermaidconsulting.dk> wrote in
message news:bv8f1h$2ap6$1@news.cybercity.dk...

Fra : Mdj

Dato : 24-02-04 18:09

> [...]

| side der selv med raiser. (i forhold til de udgange der var i kabinettet)

Så gik det endelig på plads, jeg fik et par stykker til overs før jeg fandt
ud af at et AGP1 grafikkort ikke passede i, men hvis der er nogen som
mangler en riser til AGP så skriv endelig :)