RAID 5 til raid ?
Fra : andy

Dato : 12-01-04 20:54

Hej jeg har prøvet at finde noget om RAID men ikke det jeg søger.
Min server køre raid 5 med 3 hd SCSI. og sagen er den at jeg gerne vil
dele hd op så jeg har 3 hd igen sda1 sda2 sda3 igen men hvordan gør jeg det.
p.s jegb har ikke selv sat raid op, det var der da jeg købte min server,
så jeg ved ikke hvordan jeg gør. har prøvet i både win98 og linux

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-01-04 23:54

andy wrote:
> [...]
> p.s jegb har ikke selv sat raid op, det var der da jeg købte min server,
> så jeg ved ikke hvordan jeg gør. har prøvet i både win98 og linux

Det er vel en RAID-controller? i så fald skal du slå raid ihjel i
serverens controller.. formodentlig i BIOS på denne.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : andy

Dato : 13-01-04 00:20

Hans Joergensen wrote:

> Det er vel en RAID-controller? i så fald skal du slå raid ihjel i
> serverens controller.. formodentlig i BIOS på denne.
>
> // Hans
Jeg ved ikke om der sider en RAID-controler i den men det tror jeg der
er. kan jeg se det uden at skulle splitte servern ad? det er en compact
ML 370 server.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-01-04 09:00

"andy" <andybrandorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om der sider en RAID-controler i den men det tror jeg der
> er. kan jeg se det uden at skulle splitte servern ad? det er en compact
> ML 370 server.

Hvis det er en Compaq så boot på din smart start CD og konfigurer dit raid
fra den.

/Brian

Fra : andy

Dato : 13-01-04 19:03

Brian R. Jensen wrote:
> "andy" <andybrandorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en Compaq så boot på din smart start CD og konfigurer dit raid
> fra den.
>
> /Brian

Tak for det, nu får jeg en med posten da jeg ikke fik en med da jeg
købte serveren.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-01-04 20:51

> Tak for det, nu får jeg en med posten da jeg ikke fik en med da jeg
> købte serveren.

Velbekomme

/Brian