1U kabinetter
Fra : Mdj

Dato : 03-01-04 18:15

Hejsa.
Jeg skal til at pakke min server ind i et 1U kabinet, men savner nogle
praktiske erfaringer, det er jo næppe de mest naturlige forhold i verden at
have hardware klemt sammen i.

Maskinen er en
Dual AMD Athlon-MP 1200Mhz
1024MB DDR RAM
2 x 40 GB Westen Digital Caviar harddiske (7200RPM, 8MB Cache)
MSI Master-L bundkort, indbygget Lan.

Jeg har fået at vide at jeg skal holde mig på 1U af hensyn til huslejen, så
jeg kan ikke rigtig gå højere op.

Er der andre der har ligende konfigurationer pakket ned på 1U, så vil jeg
meget gerne høre fra jer :)

Venlig hilsen
Morten

Fra : Michael

Dato : 03-01-04 22:35

"Mdj" <mdj@nospammdj.dk> wrote in message
> Maskinen er en
> Dual AMD Athlon-MP 1200Mhz
> 1024MB DDR RAM
> 2 x 40 GB Westen Digital Caviar harddiske (7200RPM, 8MB Cache)
> MSI Master-L bundkort, indbygget Lan.

De fleste af de 1u vi har er "færdige servere) fra f.eks. IBM, men jeg har
da haft et par billige 1u chieftec

Der skal du være opmærksom på at der ikke er plads til cd-rom drev, hvilket
(kan) være upraktisk i nogen situationer.

Der er som regel også forskel på køling + str af strømforsyning.

Få kølere du er sikker på kan være der samt køle din cpu størrelse.

Sikkert andre der har flere ting

Fra : Mdj

Dato : 03-01-04 23:33

Jeg planlægger ikke at have noget "ekstra" i ud over måske et grafikkort
(lader til at bundkortet ikke undersøtter head-less boot) jeg er også lidt
bange for at jeg skal til og ud og investere i low-profile ram, kan
"normale" unbuffered/ikke-ecc ram være i et 1U kabinet?

Fra : LarsE

Dato : 04-01-04 02:30

Jeg har en maskine i et chieftec 1u baseret på en AMD 800 mhz. Det
eneste lowprofile, jeg har i den maskine, er cpu-køleren, som er en fiks
lille sag fra datamusen (eller hvad de nu hedder).
Der er svjh plads til et alm cdrom-drev, men ikke diskette.

/L

Fra : Mdj

Dato : 04-01-04 02:51

Hej Lars, det lyder rigtig godt, det er sådan et kabinet jeg overvejer at
købe, jeg har allerede bestilt et par kølere, om ikke så til at teste
temperatur med (har bestilt et par af dem her:
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/FANSA37005.html)
Men som nævnt, vil jeg hverken have cdrom eller diskette i maskinen (med
mindre hosting selskabet kræver det self.)
Nå men så kan jeg da sove trygt, i hvertfald indtil næste spørgsmål rejser
sig :)

"LarsE" <lars@noSPAM!erhardsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| lille sag fra datamusen (eller hvad de nu hedder).
| Der er svjh plads til et alm cdrom-drev, men ikke diskette.

| > |

Fra : Martin Rytter Jensen

Dato : 04-01-04 11:57

Hejsa,

> [...]
> MSI Master-L bundkort, indbygget Lan.
> Jeg har fået at vide at jeg skal holde mig på 1U af hensyn til huslejen,

Hvis du skal have pakket det i en 1U, mener jeg du _skal_ bruge lowprofile
ram.

Vi fik bygget en flok af vores tower maskiner om for en 4-5 måneders tid
siden som størrelsesmæssigt nok havde samme konfiguration som din maskine
(netop dual osv). Vi fik dem pakket i 2U kabinetter (de som havde RAID Kort
skal dog i 3U eller 4U kabinetter afhængigt af typen).

Det er min erfaring, at det ikke kan svare sig at bygge om i 1U maskiner da
det kræver meget nyt hardware (lowprofile ram, ny strømforsyning).
Alternativt så tag og kontakt Søren fra datamusen (www.datamusen.dk) -- det
var ham som stod for ombygningen af vores maskiner. Han skulle nok kunne
rådgive dig om det kan svare sig eller om det er billigere at købe en helt
ny 1U.

Mvh

/Martin

Fra : Mdj

Dato : 04-01-04 23:18

Jeg regner helt sikkert med at tage fat i Søren fra datamusen, men jeg vil
lige have lidt teori på plads før jeg stormer ud og køber et 1U kabinet, det
er en privat server ser du, så det med at købe en helt ny 1U computer er
ikke lige noget jeg har på budgettet :)

"Martin Rytter Jensen" <jensenFJERNMIG@mermaidconsulting.dk> skrev i en
meddelelse news:bt8rhn$8i6$1@news.cybercity.dk...