ang. momspligtig virksomhed
Fra : Thomas

Dato : 19-11-03 23:49

hej NG.
jeg er interesseret i at vide om følgende service/produkt virksomheder er
momspligtige.

en virksomhed der fremstiller hjemmesider. Dvs. uden at stille udstyr til
rådighed men bare laver dem og sælger filerne og måske opdatere.

og en virksomhen der læser korrektur for andre virksomheders pr materiale
f.eks.

kan i eventuelt henvise til en lovtekst hvor det står nævnt ville jeg blive
glad..

på forhånd tak

mvh. Thomas
Husk at fjerne FJERNDette fra mailadresse!

Fra : Peter Thomsen

Dato : 20-11-03 00:09

"Thomas" <thomasFJERNDette@tunet.dk> wrote in message
> [...]
> til rådighed men bare laver dem og sælger filerne og måske opdatere.
>
> og en virksomhen der læser korrektur for andre virksomheders pr

Ja, det er momspligtigt. Det er kun læger (o.l.) der er fritaget for moms.
Dog skal virksomheden ikke nødvendigvis være momsregistreret. Det kommer an
på dens årlige omsætning.

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 01:17

> [...]
> Dog skal virksomheden ikke nødvendigvis være momsregistreret. Det kommer

okay og tak for svaret.

Fra : Karsten Skov Nielsen

Dato : 20-11-03 19:16

Thomas wrote:

>kan i eventuelt henvise til en lovtekst hvor det står nævnt ville jeg blive
>glad..

Prøv http://www.erhverv.toldskat.dk enten vejledning til nye
virksomheder eller direkte i momsloven som også findes der.

mvh. Karsten