Kristen New Age?
Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 16-11-03 08:17

Jeg synes altså ikke den store debat om kristendom hører hjemme i denne
gruppe, jeg opfatter det som om Børge og et par andre vil "omvende" os
hedninge der ikke tror på en bestemt "Gud" !

Der må da være en gruppe hvor I kan diskutere.......i fred

Jeg ville da hellere debatere dagligdags-fænomener vedrørende universet,
energi, healing, osv.........hvad med dig?

Jan, med et åbent sind

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 16-11-03 08:20

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ville da hellere debatere dagligdags-fænomener vedrørende universet,
> energi, healing, osv.........hvad med dig?

Hov, der ER jo en anden gruppe.....dk.livssyn.kristendom

Fra : Børge Højlund Jense~

Dato : 16-11-03 08:58

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes altså ikke den store debat om kristendom hører hjemme i denne
> gruppe, jeg opfatter det som om Børge og et par andre vil "omvende" os
> hedninge der ikke tror på en bestemt "Gud" !
Høre kristendommen ikke med i det?

--
Hilsen fra Børge.
http://trojesus.webbyen.dk/

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 16-11-03 13:38

Jan Mejer Rasmussen wrote:

> Jeg ville da hellere debatere dagligdags-fænomener vedrørende
> universet, energi,...

Det gør vi i dk.videnskab...

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : P.N.

Dato : 16-11-03 23:52

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør vi i dk.videnskab...

Inden du svarer på sådan en facon, så tjek lige hvad New Age går ud på.
New Age handler nemlig meget om energier og universet.

MVH P.N.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 17-11-03 20:53

P.N. wrote:

> Inden du svarer på sådan en facon, så tjek lige hvad New Age går ud
> på. New Age handler nemlig meget om energier og universet.

Spørgsmålet gik på "dagligdags-fænomener vedrørende universet, energi..."
Det er dagligdags-fænomener, der behandles i dk.videnskab. De fænomener, der
behandles under dk.livssyn.newage handler om /påståede/ fænomener, som
absolut ikke er dagligdags - de fleste af de behandlede fænomener er i
virkeligheden fiktive. Det er forskellen.

Fra : Maria de Francis

Dato : 16-11-03 19:46

> [...]
>
> Jeg ville da hellere debatere dagligdags-fænomener vedrørende universet,
> energi, healing, osv.........hvad med dig?

Måske har de skribenter du tænker på ikke læst fundatsen, for der er da ikke
så meget at tage fejl af
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.newage

Mvh Maria

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 16-11-03 19:57

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 17-11-03 07:06

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in message
Hej Jan

> ikke

> grundlag.

Desværre blir du nok skuffet over aktiviteten i denne gruppe. Hver gang der
er forsøgt gode og interessante debatter her, bliver de altid ødelagt af
visse personers totalte negativitet omkring det spirituelle. Vi er en del,
der efterhånden er flyttet til mere lukkede grupper, hvor man søger
optagelse som medlem.
Du kan maile mig direkte, hvis du ønsker en invitation til deltagelse der ~
erstat blot spam med jomfruen.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ Healer og Clair m.m.

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-11-03 11:26

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> visse personers totalte negativitet omkring det spirituelle. Vi er en del,
> der efterhånden er flyttet til mere lukkede grupper, hvor man søger

Hej Jomfru
Jeg forstår godt hvad du mener, men det er jo at give op. Fordi enkelte
personer har svært ved at respektere andre mennesker, tror jeg ikke det er
løsningen at give dem lov til at ødelægge en nyhedsgruppe og så selv finde
andre jagtmarker, eller enge om du vil.
Sådan lige bortset fra at slette indlæg og sætte killfiltre op for de
personer man ikke gider læse indlæg fra, kan man jo klage over brugerne.

Har nogen prøvet at forklare dem at de er i forkert nyhedsgruppe? Eller ved
de så lidt om hvad usenet er at de skal starte der?

Mvh Maria

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 17-11-03 15:51

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message

Hej maria

> [...]
> løsningen at give dem lov til at ødelægge en nyhedsgruppe og så selv finde

Nej -jeg ser der ikke som at give op, men som at vælge visse personer fra.

> [...]
ved
> de så lidt om hvad usenet er at de skal starte der?

Hvor længe har du været aktiv i denne NG?
Jeg må indrømme, at jeg har været her længe nok, til ikke at gide besværet,
så når jeg ser en ny, der virker seriøs - tilbyder jeg vedkommende
presentation for andre fora - hvor der debatteres mere lige.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der er begrænset aktiv

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-11-03 18:28

> [...]
> så når jeg ser en ny, der virker seriøs - tilbyder jeg vedkommende
> presentation for andre fora - hvor der debatteres mere lige.

Jeg har været væk i meget lang tid og i mellemtiden er nyhedsgruppen ikke
til at kende igen.
Men nu er jeg her igen og glad for at se at der stadig er lidt liv trods
alt.

Mvh Maria

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 17-11-03 07:46

Jan Mejer Rasmussen skrev:

> "Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message

> ikke

> grundlag.

Hvis bare vi lader være med at følge op på indlæg som ikke overholder
fundatsen, så kan vi oparbejde en positiv ånd herinde - gætter jeg :)

hvm
--
"Paradise..... is exactly like..... Where you are right now.....
Only much,...much.... Better....!"

'Language is a Virus' — Laurie Anderson

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-11-03 19:30

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da hellere debatere dagligdags-fænomener vedrørende
universet,
> energi, healing, osv.........hvad med dig?

Healing - et dagligdagsfænomen? Ja, den er god med dig.

--
-Jens B.