Marx: Kapitalen
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 01-09-03 17:44

Halløjsa allesammen..

Jeg ville høre, om det overhovedet er muligt at finde en (ny) dansk
oversættelse af Kapitalen? Rhodos lavede en i starten af 1970erne, og
Kurasje en udgave vel en 10 år senere, men disse er kun til at opdrive i
antikvariater - er der virkelig ikke noget dansk forlag som har den på
lager, eller har udgivet den indenfor de senere år??

Jeg har for så vidt ikke noget imod at købe bøger antikvarisk, men de få
udgaver jeg indtil videre er stødt på er i alt for dårlig stand, så....
Nogle forslag?

-Thomas

(Tillader mig at X-poste til dk.videnskab.oekonomi, da det trods alt er et
af økonomiens hovedværker jeg her forhører mig om)

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 01-09-03 20:21

Jeg er ret sikker på, at du kan finde Kapitalen i et fint eksemplar her:
http://www.antikvariat.net/

Via ovennævnte side kan du søge i nordiske antikvariater, og bestille
bogen.. og så får du den med posten...

/Herb

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-03 22:11

Thomas Frandzen wrote:

> Jeg har for så vidt ikke noget imod at købe bøger antikvarisk, men de få
> udgaver jeg indtil videre er stødt på er i alt for dårlig stand, så....
> Nogle forslag?

Jeg har Rhodosudgaven, og har læst den, dengang.

Men jeg tror en læsegruppe ville være fint, hvis det er muligt ?

Jeg afviste min storebrors tilbud om det samme i 1980,
da det krævede den rette (indoktrinerede) holdning,
men nu kan det vist gøres tilstrækkelig følelsesafladet..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Thomas

Dato : 05-09-03 16:21

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message news:<3F53B5EB.C610C6B0@FJERNpost1.tele.dk>...

> Jeg har Rhodosudgaven, og har læst den, dengang.
>
> Men jeg tror en læsegruppe ville være fint, hvis det er muligt ?

Det er ikke for at være sarkastisk, men den bog er vist lige så
politisk ukorrekt som "Mein Kampf".

VH

Thomas

Fra : vadmand

Dato : 05-09-03 20:04

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik G. Christensen"
> Det er ikke for at være sarkastisk, men den bog er vist lige så
> politisk ukorrekt som "Mein Kampf".

Som alle efter min menig burde læse. Den er et interessant studie i
grænseområdet mellem genialitet og rablende vanvid, hvor "Das Kapital" bare
er et tørt videnskabeligt forsøg på at skabe mening i tilværelsen.

Vil man læse Marx, er "Det kommunistiske Manifest" både kortere og
tydeligere og mere spændende. "Das Kapiutal" siger faktisk kun det samme
med (alt for) mange flere ord.

Per V.