Penge af plastic
Fra : Peter Andersen

Dato : 09-08-03 22:44

I oktober 2002 sluttede Mexico sig til de lande der bruger penge af
plastic. Papirsedlerne bliver lidt efter lidt udskiftet med
plasticpenge.

Ifølge avisen 'El Universal' bliver der allerede anvendt plasticpenge
i Australien, Brasilien, New Zealand og Rumænien.

Idéen med at bruge pengesedler kan man takke kineserne for, men det
var australierne der udviklede de polymerer som de nye sedler er
fremstillet af, skriver avisen.

Der er flere fordele ved plasticpenge. Der er flere fordele ved
plasticsedlerne, ud over at de er mere hygiejniske. "De holder fire
gange så lang tid som papirsedler, de bliver ikke så slidte ved
almindelig brug, … de er vanskeligere at forfalske, og de kan
genbruges når de har tjent deres formål."

------------

NB! Problemer med news-server er skyld i at denne besked er sendt som
2. udgave.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 10-08-03 23:15

petan_007@hotmail.com (Peter Andersen) wrote:

> Der er flere fordele ved plasticpenge.

Første indskydelse: Kan de foldes?

Fra : Oscar

Dato : 11-08-03 18:15

Niels Teglsbo wrote:

> Første indskydelse: Kan de foldes?

Det kan de (jeg har set dem).
Men bortset fra at de dog kan foldes, så har de alle de samme dårlige egenskaber
som papirpengene ellers har.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 12-08-03 17:33

Oscar wrote:

> Det kan de (jeg har set dem).
> Men bortset fra at de dog kan foldes, så har de alle de samme dårlige egenskaber
> som papirpengene ellers har.

Ja man har ikke nok af dem

Fra : Oscar

Dato : 13-08-03 13:26

Kim Jespersen wrote:

> Ja man har ikke nok af dem

Bl.a. ja, men det er jo mere virkning end årsag.

Fra : Peter Thomsen

Dato : 28-09-03 11:59

"Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in message

> Bl.a. ja, men ...

Hvilke dårlige egenskaber har de ellers ??

--
Regards, yours truly madly

(-: Peter Thomsen
http://goshin-jitsu.dk
http://cccp.homepage.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : David T. Metz

Dato : 14-08-03 12:48

Peter Andersen skriblede:

> NB! Problemer med news-server er skyld i at denne besked er sendt som
> 2. udgave.

Hvad er det så der er skyld i at du har sendt det samme indlæg til 8-10
forskellige grupper uden at gøre opmærksom på det?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Henrik

Dato : 24-09-03 11:37

I Italien var jeg på ferie i slutningen af 1970'erne og der havde de
plasticpenge i det lokalområde. Det var ikke muligt at bruge rigtige penge
af sikkerhedsmæssige grunde.
Det var små gule plastikperler der kunne sættes sammen til lange kæder. De
havde firmalogoet på og havde en værdi på ca. 1 kr. per stk.