BERI-index
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-06-03 13:37

Jeg har brug for nogle oplysninger om opbyggelsen af BERI-indexet. Jeg er
i tvivl om hvor vægtene kommer fra ved beregningen af den samlede score
for det pågældende land.

Derudover er jeg usikker på

1. Valutakonvertibilitet
Der er et felt, der hedder "Valutakonvertibilitet". Hvad menes der med
det ? Er det "blot" om den aktuelle valuta kan veksles nemt til fx danske
kroner - eller ligger der noget mere bag ?

2. Langfristet/kortfristet kredit
Hvad dækker dette over ? Jeg kunne forestille mig at der menes
mulighederne for det pågældende land til at optage lån i udlandet - og at
der skelnes imellem muligheder for at optage lån med lang
tilbagebetalingstid (30år?) og kort tilbagebetaling (hvor kort er
dette?). Men er den reelle forkel på disse to ikke "blot" den rente de
lånes til - hvor de langfristede lån er til en lavere rente end de korte
?

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med dette.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.