/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
Bech_bb 500
kyllekylle 500
jdjespers.. 500
gibson 300
scootergr.. 300
molokyle 287
10  strarup 270
Alpha kanal med OpenGL
Fra : Klaus Petersen


Dato : 03-06-03 15:59

Hej.

Jeg forsøger at tegne en quad, der har en texture med alpha kanal på sig.

Det virker sådan set også fint nok langt henaf vejen.. men det er ligesom at
kvaliteten af texturen falder (mere specifikt: farvedybden) når jeg slår
alphatesten på.

Slår jeg den af ser det fint nok ud.

Disse 2 linjer bruger jeg til alphatesten:

glAlphaFunc( GL_GREATER, 0.0f );
glEnable( GL_ALPHA_TEST );

Hvorfor taber texturen mon kvalitet?



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177645
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409546
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste