Hemi sync
Fra : mik

Dato : 28-05-03 09:11

Er der nogen her som kender noget til Hemi Sync?. Det skulle være noget med
at ændre ens hjernebølger.
Virker det?

Michael

Fra : Rado

Dato : 29-05-03 17:30

On Wed, 28 May 2003 10:10:55 +0200, "mik" <toffi@bluemail.dk> wrote:

>Er der nogen her som kender noget til Hemi Sync?. Det skulle være noget med
>at ændre ens hjernebølger.
>Virker det?

Der er en del feedback fra brugere her:
http://www.hemi-sync.com/index.htm?/feedback/index.html

Jeg har MP3 kopier af nogle fra Gateway serien, som jeg en gang
downloadede fra en newsgruppe, for at se hvad det var og om de var
værd at investere i (til de priser synes jeg godt de kunne lægge et
par demoer ud til download...). Men jeg fik siden at vide at
virkningen bliver delvis ødelagt, ved konvertering til MP3 som jo
forvrænger lyden lidt (nok især den her form for lyd). Så jeg har
aldrig fået prøvet dem af, men blot lyttet overfladisk til nogle af
dem. Det lyder umiddelbart godt (god energi) og virker meget
professionelt lavet, så jeg har overvejet at købe det første sæt for
at teste det i originalversionen.

Hvis du har lyst til selv at høre hvordan det lyder så send en mail,
så smider jeg et par filer op til download (de fylder mellem 30 og 80
mb hver).

--
Rado

"One connected person is a million times more powerful
than a million disconnected ones." - Chief Joseph

Fra : mik

Dato : 02-06-03 12:42

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du har lyst til selv at høre hvordan det lyder så send en mail,
> så smider jeg et par filer op til download (de fylder mellem 30 og 80

Tak for svaret, jeg kigger lige deres hjemmeside efter. Tak for tilbuddet om
mailen, men jeg vil helst have den "rigtige" vare og hvis det ikke virker
som MP3 så helst ikke.

Michael

Fra : Halina

Dato : 01-06-03 23:40

"mik" <toffi@bluemail.dk> wrote in message news:<3ed46f1a$0$76125$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Er der nogen her som kender noget til Hemi Sync?. Det skulle være noget med
> at ændre ens hjernebølger.
> Virker det?
>
> Michael

Hej Michael,

Jeg kender en del til det. Ja, det virker, der er lavet en masse
forskning omkring det igennem en årrække.
Check denne link:
http://www.hemi-sync.dk/

Du kan se deres omfattende katalog og prøve Cd'erne enten i Århus (jf.
linket ovenfor) eller i København, i Det Ukendtes Boghandel, Løvstræde
8.

Venlige hilsener

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : mik

Dato : 02-06-03 12:48

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan se deres omfattende katalog og prøve Cd'erne enten i Århus (jf.
> linket ovenfor) eller i København, i Det Ukendtes Boghandel, Løvstræde

Tak for tippet, jeg prøver hos Det Ukendtes Boghandel, ved du om man kan
prøve Cd'erne i Kbh.

P.S. ikke for at være efter dig, men jeg var lige inde på din hjemmeside
hjertemusik. under Theta forum og fandt en stavefejl i 2 linje, der mangler
et r i erfaring :))

Michael

Fra : Halina

Dato : 08-06-03 07:02

> Tak for tippet, jeg prøver hos Det Ukendtes Boghandel, ved du om man kan
> prøve Cd'erne i Kbh.

Ja, du kan godt prøve CD'erne i Det Ukendtes. Det bliver selvfølgelig
noget overfladisk - det vil aldrig være det samme som at lytte hjemme,
uforstyrret og i længere tid. Men du burde kunne mærke virkningen og
få et rimeligt indtryk.

> P.S. ikke for at være efter dig, men jeg var lige inde på din hjemmeside
> hjertemusik. under Theta forum og fandt en stavefejl i 2 linje, der mangler
> et r i erfaring :))

Tak for hjælpen - jeg retter det lige om lidt!

Kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Vidal

Dato : 04-06-03 19:45

In news:3ed46f1a$0$76125$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
mik <toffi@bluemail.dk> typed:

> Er der nogen her som kender noget til Hemi Sync?. Det skulle være
> noget med at ændre ens hjernebølger.
> Virker det?

Nu ved jeg ikke helt, hvad det er for noget, men i Cool Edit Pro
er der en funktion, der lyder lidt i den retning, den beskrives
således:

Brainwave Synchronizer...
Cool Edit Pro's Brainwave Synchronizer can produce files that,
when listened to with stereo headphones, will put the listener into
any desired state of awareness. For example, by listening to
"brainwaved" files, you can achieve states such as deep sleep,
theta meditation, or alpha relaxation. Because of the nature of this
function, it only works on stereo waveform data, and to be effective,
it must be listened to with stereo headphones.

The Brainwave Synchronizer function spatially locates the audio left
and right, in a circular pattern over time. In order to spatially encode
the signal, either the left or right channel is delayed so that the sounds
will appear at each ear at different times, tricking the brain into thinking
they are coming from either side. When this is done at frequencies of
3Hz and above, the brain will start synchronizing at the same frequency,
increasing its output of Delta, Theta, Alpha, or Beta frequencies

Så kan man selv producere effekterne med forhåndenværende
melodier.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Halina

Dato : 08-06-03 07:18

> [...]
> er der en funktion, der lyder lidt i den retning.
> Så kan man selv producere effekterne med forhåndenværende

Det er nemlig rigtigt!
Men det er nok en løsning de fleste vil synes er noget krævende
- Man skal have Cool Edit Pro programmet (pris: 250$)
- Det tager en hel del arbejde at finde en KOMBINATION af forgrundslyd
og "tilsætningslyd" som både
1. lyder godt
2. føles godt
3. virker godt

Personligt vil jeg tilråde en vis forsigtighed med både dét,
Hemi-sync, "Theta meditation" og andre produkter - netop fordi det
virker! og kan virke ganske stærkt.
Det er vigtigt at være opmærksom på hvordan man reagerer på det, og
afpasse brugen derefter.
Det er lidt ligesom med at køre bil i stedet for at cykle: man når
hurtigere frem, men de større hastigheder og kræfter man har at gøre
med kræver også mere opmærksomhed og styring fra din side.

Kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk