Gini koefficient
Fra : Lars

Dato : 13-05-03 22:47

Hej,

Jeg vil gerne udregne gini koefficienten på baggrund af en udarbejdet lorenz
kurve.

Jeg har at arealet mellem 45 graders diagonalen og lorenzkurven er 1713,5 og
at det samlede areal under diagonalen er 5000...

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars

Dato : 14-05-03 07:39

Jeg har fundet ud af det selv..

Fra : KGB

Dato : 17-05-03 19:32

"Lars" <doe@doe.dk> skrev i en meddelelse news:b9so98$cj7$1@sunsite.dk...
> Jeg har fundet ud af det selv..

Var det ikke en ide så at skrive hvordan og hvorledes ?? Det kunne være til
hjælp for andre

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : KGB

Dato : 15-06-03 10:48

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse

> Var det ikke en ide så at skrive hvordan og hvorledes ?? Det kunne være
til
> hjælp for andre

Ingen der kan fortælle hvorledes gini-koeficienten udregnes ? Kan ikke finde
noget om det i nogen af mine bøger

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-06-03 13:41

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote in

> Ingen der kan fortælle hvorledes gini-koeficienten udregnes ? Kan ikke
> finde noget om det i nogen af mine bøger

Google er din ven

Her er et godt link fra Googles liste:

http://www.fm.dk/db/filarkiv/2333/Image389.gif

Poul C
poulc@ofir.dk

Fra : KGB

Dato : 15-06-03 14:57

"Poul Christensen" <poulc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote in

> Google er din ven
>
> Her er et godt link fra Googles liste:
>
> http://www.fm.dk/db/filarkiv/2333/Image389.gif

Læs _udregnes_ ikke hvordan den læses eller ser ud. Det ved jeg skam godt.
Jeg tænker på hvorledes man finder frem til Gini-koeficienten helt fra
bunden.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-06-03 21:24

> Læs _udregnes_ ikke hvordan den læses eller ser ud. Det ved jeg skam
> godt. Jeg tænker på hvorledes man finder frem til Gini-koeficienten
> helt fra bunden.

Gini-kof. er defineret som 2 * arealet mellem Lorenz-kurven og 45-graders
linien. Arealbestemmelsen afhænger af teknisk af Lorenz-kurvens natur.

Poul C
poulc@ofir.dk