Pyramidekraft
Fra : René Løweneck

Dato : 01-05-03 12:49

Hej !

Er der nogen herinde, der her ekperimenteret lidt med pyramidekraft ?

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk
LøweSite CMS er specialdesignet til små og mellemstore danske virksomheder.

Fra : Von Eberstein

Dato : 01-05-03 13:01

Det kan jeg ikke undsige mig at have eksperimenteret med.

--

PVE

Neopsykologi - Genopstarten af en gammel æra
www.neopsychology.tk

Fra : René Løweneck

Dato : 05-05-03 20:43

Hej Von !

"Von Eberstein" <Therapy@c.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg ikke undsige mig at have eksperimenteret med.

Undskyld svartiden.

Det er godt nok et par år siden jeg eksperimenterede med det, men jeg kan da
huske at jeg fik nogle tankevækkende oplevelser ud af det.
Cigaretter, der blev forvandlet til ultra light i løbet af 5-10 min. Og det
var ligegyldigt, om det var en åben eller lukket pyramide. Smagsændringer
ved forskelligt slik og frugter. Det var ret facinerende

Nåede du også nogle spændende resultater ?

Fra : Von Eberstein

Dato : 07-05-03 08:26

Jeg prøvede med batterier og oplevede en form for langsom(meget langsom)
genopladning. Jeg har ingen forklaring på fænomenet, men er ikke afvisende,
så jeg forholder mig afventende.

--
PVE

Humanity on trial
www.N-P-I.tk

Fra : Rado

Dato : 07-05-03 20:26

On Mon, 5 May 2003 21:42:45 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrote:

> [...]
>var ligegyldigt, om det var en åben eller lukket pyramide. Smagsændringer
>ved forskelligt slik og frugter. Det var ret facinerende

Spørgsmålet er så om der er tale om reelle ændringer, eller blot noget
indbildt. Du kan f.ex. bilde en hypnotiseret person ind at han spiser
et æble, som han nyder med stort velbehag, mens det i virkeligheden er
et råt løg du har givet ham. Eller give ham et glas vand og bilde ham
ind det er alkohol, hvorefter han bliver beruset. Så subjektive kan
vores fortolkninger af de ting vi oplever være.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : René Løweneck

Dato : 07-05-03 22:56

Hej Rado !

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind det er alkohol, hvorefter han bliver beruset. Så subjektive kan
> vores fortolkninger af de ting vi oplever være.

Og.....?

Fra : Rado

Dato : 08-05-03 14:26

On Wed, 7 May 2003 23:55:36 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Rado !
>
>"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Og.....?

Jeg burde måske have tilføjet, at sindet fungerer på omtent samme måde
når man ikke er hypnotiseret. Her er det blot ens egne overbevisninger
i stedet for hypnotisørens, der træder i kraft. Men da de fleste
menneskers overbevisninger i normaltilstanden - i modsætning til under
hypnose - bevæger sig inden for nogle ret veldefinerede og man kunne
sige "normale" grænser, vil alt hvad man kan bilde sig selv ind ligge
inden for disse grænser. Men tror man stærkt på at f.ex. pyramidekraft
kan få ting til at smage anderledes, Hvilket for mange ligger inden
for det normales grænser, virker dette i praksis som en hypnotisk
suggestion fremsat under fuld hypnose, og så kan det let komme til at
fremstå som virkelighed for en. Dvs. man oplever subjektivt at tingene
smager anderledes, selvom der måske i realiteten ikke er sket nogen
ændringer med dem.

Nogle former for sindssygdom hvor folk hallucinerer kraftigt (f.ex.
tror fuldt og fast på at der kommer orme ud af munden på dem - dvs.
*ser* ormene som de var virkelige), skyldes efter min opfattelse
simpelthen stærke overbevisninger (i det her tilfælde omkring orme
eller noget symboliseret gennem orme) kædet sammen med manglende
realitetssans. Når fornuften og dens normalt accepterede
overbevisninger ikke længere stikker grænser af for hvad man tror er
muligt, er der frit spil for diverse overbevisende fantasier. Den
virkelighed man oplever rent subjektivt vil til enhver tid afspeje ens
overbevisninger.

Det modsatte - negative hallucinationer - er iøvrigt lige så udbredt.
Det medfører at man ikke kan se ting der rent faktisk eksisterer. Som
f.ex når videnskabsfolk ikke kan se at der ligger en intelligens bag
livet og evolutionen, fordi deres personlige overbevisninger og
teoretiske fundament ikke rummer nogen mulighed for en sådan
intelligens. Der er i realitetern klun de grænser i selv sætter, men
de fungerer til gengæld også ret effektivt, når først de er sat.

Jeg har iøvrigt selv eksperimenteret meget med pyramidekraft,
krystaller, homøopati, og mange andre lignende ting, men jeg er blevet
meget usikker over for de ting jeg har oplevet, fordi de meget let kan
skyldes suggestion. I den sammenhæng er det jo også interessant at
folk der forsker i den slags ting ofte får de resultater ud af
eksperimenterne som svarer til hvad de i forvejen troede på.

En helt anden ting er at jeg tror tanken under ideelle omstændigheder
kan påvirke materien i en sådan grad at de ændringer man tror sker, de
virkelig sker. Men det er en helt anden snak - og det gør iøvrigt det
hele endnu mere uigennemskueligt, rent videnskabeligt.

--
Rado

"God has given each one of us a unique talent which,
when truly lived, changes the physical world into a
world of pure light". - Drunvalo Melchizedec

Fra : Rado

Dato : 09-05-03 17:44

On Thu, 08 May 2003 15:25:54 +0200, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

>Jeg burde måske have tilføjet, at sindet fungerer på omtent samme måde
>når man ikke er hypnotiseret. Her er det blot ens egne overbevisninger
>i stedet for hypnotisørens, der træder i kraft.

Der burde have stået:

"Her er det blot ens egne overbevisninger i stedet for de
overbevisninger hypnotisøren programmerer ind i ens bevidsthed, der
træder i kraft. "

--
Rado

"The only real valuable thing is intuition."
- Albert Einstein