Clairvoyance
Fra : Von Eberstein

Dato : 27-04-03 23:38

Nu efterlyser jeg så også en teknisk forklaring på clairvoyance. En teknisk
forklaring skal ikke ske i et videnskabeligt sprog bare i ens eget sprog.
Der er ikke tale om at jeg vil kritisere, men bare forstå.

--

PVE

Neopsykologi - Genopstarten af en gammel æra
www.neopsychology.tk

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-03 11:08

In news:3eac6dc2$0$52109$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Von Eberstein
<Therapy@c.dk> wrote:

> Nu efterlyser jeg så også en teknisk forklaring på clairvoyance. En
> teknisk forklaring skal ikke ske i et videnskabeligt sprog bare i ens
> eget sprog. Der er ikke tale om at jeg vil kritisere, men bare forstå.

Hvis du er i stand til at få en forståelig teknisk forklaring, så har du
opnået noget, ingen før dig har været i stand til. God fornøjelse

--
-Jens B.

Fra : René Løweneck

Dato : 30-04-03 16:13

Hej Von !

"Von Eberstein" <Therapy@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklaring skal ikke ske i et videnskabeligt sprog bare i ens eget sprog.
> Der er ikke tale om at jeg vil kritisere, men bare forstå.

Der er vel tale om en kommunikation på en for os endnu ukendt bølgelængde.

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk
LøweSite CMS er specialdesignet til små og mellemstore danske virksomheder.

Fra : Von Eberstein

Dato : 30-04-03 22:27

Andre eller ukendte bølgelængder???
Ikke usandsynligt, men hvis der er tale om bølgelængder må det kunne måles.
I USA kunne man måle tankeoverføring/læsning og skabe en videnskabelig model
af disse målinger. Jeg glæder mig til kvantefysikkens resultater om ti år.

Fra : René Løweneck

Dato : 01-05-03 09:46

Hej Von !

> Andre eller ukendte bølgelængder???
> Ikke usandsynligt, men hvis der er tale om bølgelængder må det kunne
måles.

For at kunne måle noget må man, mig bekendt, kende det omtrentlige
måleområde. (og ikke alle målemetoder er lige nemme)

Men kunne det måles, hvad så, :

Hvad vil det gavne ?
Hvem vil det gavne ?
Hvor vil det gavne ?
Hvorfor vil det gavne ?
Hvordan vil det gavne ?
Hvem vil det glæde ?
Hvorfor vil det glæde (vedkommende)?
Hvordan vil det glæde (vedkommende)?

> I USA kunne man måle tankeoverføring/læsning og skabe en videnskabelig
model
> af disse målinger. Jeg glæder mig til kvantefysikkens resultater om ti år.

Gad vide, om CIA lærer deres remoteviewing medier at transmitere deres
billeder krypteret ? (sorry, could'nt help it ))

Af en eller anden grund, føler jeg mig hensat til dk.videnskab.etellerandet.
Hvordan kan det mon være ?

Fra : mik

Dato : 01-05-03 09:52

> [...]
>
> Gad vide, om CIA lærer deres remoteviewing medier at transmitere deres
> billeder krypteret ? (sorry, could'nt help it ))

LOL, det ville jeg da også gerne vide om de lærer.

michael

Fra : Von Eberstein

Dato : 01-05-03 12:59

Aner ikke hvad vi kommer til at lære, men kunne det ikke være spændende. Det
ville åbne helt nye døre. med hensyn til henvisningen til dk.videnskab, er
jeg sikker på at det nok skal komme en dag. Nogen skal jo starte med at give
det en videnskabelig retning. Hvad det skal bruges til? Hvad og hvem bruger
clairvoyance i dag?

Jeg kan lide jeres humor. Tak for det.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-05-03 20:15

"Von Eberstein" <Therapy@c.dk> wrote in message
> Hvad og hvem bruger clairvoyance i dag?

Jeg bruger klarsyn når jeg healer - ser af og til billeder af hvad der er
sket med personen tidligere i dette liv, samt hvad der kan gavne personen nu
og i fremtiden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Søren Skogstad Niels~

Dato : 04-05-03 20:31

Her er en forklaring
Først lidt teori...
Clairvoyante har en speciel sans for at høre / se / opleve /
føle, som er mere udvikle end hos flertallet
af mennesker.

Hvad påvirker denne sans ?
Ved siden af at du er Von Eberstein af kød og blod så har du
også en sjæl/højere bevidsthed.
Denne prøver at give din bevidste personlighed nogle hints
om dit livs førelse, men kontrolerer dig ikke da din
personlighed råder over en fri vilje. Du kan fornemme det
som pludselige indsigter om hvad du bør gøre.

Den clairvoyante er ligesådan indrettet, men 'bedre til at
høre efter'.

Din højere bevidsthed/sjæl og den clairvoyantes højere
bevidsthed/sjæl kan meddele sig til hinanden.

Det den clairvoyante gør, er at høre efter hvad hans højere
bevidsthed/sjæl får at vide af den andens højere bevidsthed
/sjæl. Og så oversætte det til nogle ord der forhåbentlig
kan forstås af dig.

Så de praktiske problemer:
din højere bevidsthed - > den clairvoyantes højere
bevidsthed - > den clairvoyantes personlighed ->
ord til dine ører.

Og ved hver af -> kan der opstå misforståelser, fordi ingen
af de involverede afsendere og modtagere
er perfekte, endsige guder.

Hvad kan den clairvoyante gøre hvis han intet får at vide,
eller bare har en dårlig dag ?
Tjah, han kan sige det, og måske miste en kunde. Det er et
etisk problem.
Falde i den fælde at tro han får noget at meddele, det er et
trænings problem og også lidt etisk.

Hvad nu hvis hans klient får noget at vide som klienten ikke
kan lide ?
Klienten kan fortrænge sin indre krise oplevelse og nægte at
det er rigtigt.

Måske var det denne information du efterspurgte ...

Med venlig hilsen

Søren skogstad Nielsen
Clairvoyant rådgiver.

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 04-05-03 20:45

Hej...

Lige et par ord fra en "lurker". Se, det blev sagt i et sprog som selv jeg
forstår - tak for det

Men lige et lille spørgsmål til noget, som jeg ikke helt forstår. Hvordan
kan min "højere bevidsthed" meddele sig til/kommunikere med den
clairvoiante?

Jeg forstår godt, at man har en intuition, der giver små "beskeder" fra
underbevidstheden/ens højere selv, og at man mere eller mindre kan lære at
lytte til denne intuition, men jeg fårstår ikke rigtig det med, at man kan
få disse "beskeder" fra en anden persons højere selv. Er der nogen, der
muligvis kan forklare det???'

Charlotte

Fra : Søren Skogstad Niels~

Dato : 05-05-03 21:37

Charlotte...

Jae - den dybere forklaring kræver nok en større teoretisk konstruktion
som jeg ikke lige magter nu. Men før jeg selv opdagede at jeg var
clairvoyant havde jeg nogle gange oplevelser i stil med:

Nå - jeg rejser mig fra bordet - jeg går lige ud og ringer til hende -
da jeg så kommer ud til telefonen ringer den - og det er min bekendt der
ringer til mig - . Det er en bekendt der er tale om ikke familie eller
kæreste.

Måske har du nu og da selv haft en lignende oplevelse - f.eks. opdager
at du godt vidste, hvad en god bekendt ville sige, et par sekunder før
det blev sagt.

Nu - lidt teori alligevel---

Du består af andet end kød - faktisk er den mest avancerede del af dig
et væsen der er hernede for at opleve - og det bruger det du kalder dit
kød som et sanseorgan.
Oplevede du det således - så skulle du kunne håndtere at du egentlig er
sammensat af flere ret så selvstændige 'levende' øh -ting-. jeg kan ikke
finde et bedre ord. Der er nemlig flere andre, nogen er mere 'primitive'
end din daglige personlighed, men det oplevende væsen er mere avanceret.
Så det har du ingen daglig oplevelse af -min daglige oplevelse- er
heller ikke sådan, vi mere eller mindre normale mennesker er ikke
skrappe nok til at håndtere noget sådant.
Din højere bevidsthed er en af disse dele af dig og det er derfor den
kan kommunikere med andres højere bevidstheder- de er ikke hæmmede af
det fysiske -

mvh
Søren

Fra : Charlotte Hansen

Dato : 06-05-03 19:33

Hej Søren

Tak for svaret... det hjalp lidt på forståelsen

Venligst,
Charlotte