Fælles front
Fra : Von Eberstein

Dato : 26-04-03 10:45

Nu er der blevet lavet en international organisation som danner en fælles
front mod psykiatrien og den etablerede psykologi.

Med den fælles front er der også blevet udviklet en ny retning indenfor
mental helbredelse og forskning, som meget beskrivende hedder neopsykologi.
Neopsykologien er åben overfor de hidtil 'alternative' emner og finder
videnskablig bevægegrund for dem, oftest via kvantefysikken..

Psykiatrien mener at alt, som ikke lige passer ind i psykiatriens
verdensbillede, beror på en vrangforestilling. Samtidig gives medicin med
bivirkninger, som i mange tilfælde er værre end den lidelse man har.
Mange traditionelle psykologer er havnet i psykiatriens lommer, hvilket ikke
gør sagen bedre for klienten.

Det er bevist flere gange at man kan helbrede f.eks. skizofreni, ved
samtaleterapi, såfremt at der ikke er tale om personer med skader på
hjernen.
Neopsykologien omfatter også støtte til og research i regnskovens medicinske
muligheder. Det er på tide at få ryddet op i både den mentale, men også
medicinelle del af sundhedssektoren.

Endnu er organsationen rimeligt ny, men de først spæde skridt kan ses på
www.neopsychology.tk

Peace in mind and body

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-04-03 12:51

In news:3eaa50c6$0$52207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Von Eberstein
<Therapy@c.dk> wrote:

> Det er bevist flere gange at man kan helbrede f.eks. skizofreni, ved
> samtaleterapi, såfremt at der ikke er tale om personer med skader på
> hjernen.

Hvor er det dog blevet "bevist"? Fremlæg venligst dokumentation.

--
-Jens B.

Fra : Von Eberstein

Dato : 26-04-03 13:52

Jeg vil hellere svare dig anderledes. Hvordan er det blevet bevist, at
medicinen helbreder skizofrene? og er tilfældet virkeligt, som det bliver
beskrevet? Jeg vil også her indskyde, at der ikke er tale om skizofrene med
hjerneskader eller lign.

Jeg har selv haft held med at få skizofrene væk fra medicinen og genoprettet
til at kunne vende tilbage og fungere 'normalt' i samfundet.

Forøvrigt findes der masser af international dokumentation på dette fænomen.
Prøv at søg på nettet.

--

PVE

Neopsykologi - Genopstarten af en gammel æra
www.neopsychology.tk

Fra : Von Eberstein

Dato : 26-04-03 14:20

Det element, som psykiatrien har det med at glemme i sin behandling er
livskvalitet. Hvis vi tager Zyprexa, som eksempel bliver flittigt brugt til
psykiatriske patienter, men bivirkningerne forringe deres livskvalitet. Hvis
kvaliteter, som f.eks. sexualitet, bliver taget væk fra dig, hvor du stadig
har hukommelsen om et aktivt sexliv med din partner, hvordan vil du komme
dig over skizofrenien og hvordan vil det påvirke dine omgivelser.
Psykiatriens løsninger er kun halvt gennemtænkte. Man kan ikke helbrede ved
at stabilisere en ting, men at konskvensen er at personen så får et nyt
problem at kæmpe med. Paranoidt set kan man tænke, at psykiatrien i
virkeligheden slet ikke er interesseret i at helbrede, men mere at pejle sig
frem ved forskellige forsøg, bare or at se hvad der sker.

Det menneskelige sind er ikke en legeplads!

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-03 08:16

In news:3eaa7cfc$0$52201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Von Eberstein
<Therapy@c.dk> wrote:

> Jeg vil hellere svare dig anderledes. Hvordan er det blevet bevist, at
> medicinen helbreder skizofrene?

Det er mig bekendt hverken bevist elle dokumenteret, men det hævdede jeg da
heller ikke. Skizofreni anses pt. som uhelbredelig, omend det er muligt at
mildne symptomerne v.hj.a. medicin, samtaleterapi oa.

Det var dig, der snakkede om "helbredelse" og det var den "helbredelse", jeg
gerne så dig dokumentere.

> Jeg har selv haft held med at få skizofrene væk fra medicinen og
> genoprettet til at kunne vende tilbage og fungere 'normalt' i
> samfundet.

Av for den da, du må have stor tiltro til egne evner som terapeut, eller
hvad du nu giver dig af med.

> Forøvrigt findes der masser af international dokumentation på dette
> fænomen. Prøv at søg på nettet.

Jeg kan _ikke_ finde dokumentation for, at skizofreni kan helbredes. Du må
gerne hjælpe mig på vej, hvis du ligger inde med et link.

--
-Jens B.

Fra : Von Eberstein

Dato : 29-04-03 10:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
> [...]
> mildne symptomerne v.hj.a. medicin, samtaleterapi oa.
>
> Det var dig, der snakkede om "helbredelse" og det var den "helbredelse",

Der er forøvrigt kun tale om tilfælde, hvor der ikke er tale om skade på
hjernen. Jeg tror du tager hele spektret med. Bortset fra det er der ikke
tale om en WHAM BAM - helbredt løsning. Dette tager tid, men er muligt.

> Av for den da, du må have stor tiltro til egne evner som terapeut, eller
> hvad du nu giver dig af med.

Jeg er psykolog og bruger bare fornuften

> Jeg kan _ikke_ finde dokumentation for, at skizofreni kan helbredes. Du må
> gerne hjælpe mig på vej, hvis du ligger inde med et link.

Du kan starte udfra denne side og arbejde dig frem

http://alternativementalhealth.com/articles/whatis.htm

Men alt i alt bunder dette jo i hvad man definerer som værende en
helbredelse. For mig er det, at personen ikke behøver at tage medicin og kan
leve et liv uden 'stemmer' og paranoia. Skizofreni blive gjrt værre end det
er, problemet er bare, at de fleste ikke har lyst til at argumentere for
noget der virker. Det løber hurtigt ud i mudderkastning. Det svarer næsten
til mine spørgsmål omkring heling og clairvoyance, men hvis det virker - Nå,
ja.....

Hvis man kigger på de forskellige psykiatriske diagnoser, vil man opdage at
beskrivelserne passer på en alt for stor del af befolkningen. Jeg har
opdaget, at mange af de diagnosticeret skizofrene jeg har fået ind af døren
ikke burde have haft en sådan diagnose. Der har været tale om livskriser,
sorger og traumer, men ikke skizofreni. Dog er de alligevel blevet kaldt
skizofrene. Skizofreni er idag en meget udflydende diagnose og langt fra
altid korrekt. Så mine klienter anser jeg ikke for at være skizofrene til
trods for deres diagnose, men jeg kan ikke komme udenom at det er blevet en
'almindelig' betegnelse, derfor bruger jeg også den betegnelse. Psykiatrien
ser meget sjældnet forskellen på hallucinationer og illutioner. Alt hvad der
snerper hen imod vragforestilling, alternative lyde eller stemme må
nødvendigvis være skizofreni, hvilket ikke er rigtigt.

I mine øjne, er den 'rigtige' skizofreni baseret på en hjerneskade og det er
de færreste som har en sådan. De 'skizofrene' jeg tager har ikke nogle
fysiske defekter i hjernen og derfor er det muligt at på dem op at køre
igen.

Fra : Vidal

Dato : 12-05-03 12:25

"Von Eberstein" <Therapy@c.dk> wrote in message news:<3eae3a6f$0$52104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> de færreste som har en sådan. De 'skizofrene' jeg tager har ikke nogle
> fysiske defekter i hjernen og derfor er det muligt at på dem op at køre

Hvordan konstaterer du om folk har 'fysiske defekter' i
hjernen? Kan du finde nogen pointe i at fortælle det?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Jo mere jeg læser af det, du skriver, jo mere
fascinerer du mig, det må da være smigrende.

Fra : Von Eberstein

Dato : 12-05-03 22:12

> Hvordan konstaterer du om folk har 'fysiske defekter' i
> hjernen? Kan du finde nogen pointe i at fortælle det?

Jamen, jamen, det kan jeg da. Før det første er det ikke mig som konstaterer
en defekt. Det har vi et udemærket sygehusvæsen til at finde ud. Det er
heller ikke mig som sender folk afsted til sygehuset for at få et check. Det
jeg ytrer mig om er at jeg får folk, hvis undersøgelser ikke har vist nogen
defekter og er blevet henvist af psykiatrien.

Hvis der ingen fysiske defekter, som er direkte årsag til tilstanden er der
stor mulighed for at kunne genoprette de kemiske ubalancer igen uden brug af
medicin ud fra den betragtning at hvis en person kan skabe kemiske ubalancer
udelukkende på baggrund af psykologiske årsager er det også muligt for det
menneske(med lidt guidance) selv at genoprette dem igen.

Jeg er klar over at det er meget nemmere at hælde serotonin på en person,
hvis der mangel på det, men det løser ikke årsagen til at serotonin
produktionen halter, hvilken jo så kan have en psykologisk årsag.

Jeg afviser ikke den psykiatriske nytte, for den er uundværelig. Der skal
måske bare lige afgrænses hvor meget psykiatrien egentligt skal håndtere.
På den anden side er jeg også godt klar over at det psykiatriske
behandlersystem virkeligt mangler penge, for grundlæggende er den moderne
psykiatri slet ikke dårlig. Dog på grund af de manglende midler er det svært
dels at kunne ansætte nok personale, men det er også svært at vedligeholde
de eksisterende afdelinger og opretholde en fornuftig drift af disse uden de
rette midler. Jeg er også klar over at psykologer tager vanvittige priser
for at sidde på deres flade og nærmest lave ingenting. Mange gange kunne den
lokale bartender give samme service for en lavere pris. (her angriber jeg
mine egne).
Nogle gange virker det nærmest som om at der er en status kamp mellem
psykologer og psykiatere, hvilket ikke er specielt gavnligt for dem, som
skal bruge dem.
I dag ser jeg på psykologi og psykiatri NÆSTEN ligestillet med newage
behandlerne, fordi der er så mange spredte meninger og holdninger. En ting
er hvad de har lært(mig inklusive) på universitetet. En anden ting er hvad
de rent faktisk praktiserer når de kommer ud.

Faktisk har jeg set flere eksempler på at religion (specielt kristendommen)
har kunnet 'helbrede' eller i hvert fald bedre skizofrene tilstande, hvilket
har fået min respekt. Jeg har prøvet at gennemskue hvad der sker, men har
fejlet på alle punkter. En dag bryder jeg nok koden. men dette har været
medvirkende til at jeg åbnede mig for andre alternative løsninger. Med andre
ord holdt jeg op med at være firkantet.

Hmmm... Jeg har andetsteds bedt om bevis på Guds eksistens, men anser stadig
ikke bedring hos skizofrene der er under indflydelse af kristne som et bevis
eller tegn.

Samtidigt er der det faktum at det vi lærte om skizofrene tilstande på uni
ikke svarer til det de lærer i dag og det er langt fra alle som holder sig
up to date med de seneste nyheder når de når en hvis alder. Ja jeg ved godt
at man skal holde sig til ilden når man praktiserer, hvilket jeg personligt
også prøver, men der er utroligt mange ting som skal opdateres, fordi at der
er mange sammenhænge man skal tage i betragtning når det gælder det
menneskelige sind. Hmmm.... Det lyder lidt som, "buhuu, hvor er det synd for
os...", men er ikke ment på den måde.

Får jeg en ny klient, som jeg ikke kender til og mistænker en skizofren
tilstand er jeg dog ikke bleg for at samarbejde med psykiatrien, hvilket jo
også er meningen. Hvis der er grundlag for psykiatrisk indgreb, får de
klienten, hvis der ikke er grundlag for det, tager jeg klienten tilbage.
Dog syntes jeg stadig er der er lidt for meget kasten om sig med medicin fra
psykiatriens side, men det er jo også forskelligt fra psykiater til
psykiater.

Så, konklusionen på alt dette må være;
"En mus og en elefant er rigtigt trætte efter en gåtur og sætter sig unnder
en kokus palme for at slappe af. elefanten falder i søvn, men musen bliver
ret horny, kigger på elefanten og tænke 'Hvorfor ikke?'. Musen kravler så
ned mellem elefantens ben og går igang. Tilfældet ville at en kokusnød
løsner sig og falder lige ned i hovedet på elefant som udbryder 'AV! For
FAN...!!!', hvorefter musen med en beroligende stemmer siger 'shhh det er
OK! Det gør altid lidt ondt første gang.'.....

--
PVE

Humanity on trial
www.N-P-I.tk

Fra : Pongo

Dato : 26-04-03 14:24

Von Eberstein wrote:
På den ene side:
> Samtidig gives medicin
> med bivirkninger, som i mange tilfælde er værre end den lidelse man
> har. Mange traditionelle psykologer er havnet i psykiatriens lommer,
> hvilket ikke gør sagen bedre for klienten.

og senere :
> Neopsykologien omfatter også støtte til og research i regnskovens
> medicinske muligheder. Det er på tide at få ryddet op i både den
> mentale, men også medicinelle del af sundhedssektoren.

Hvordan skal det forståes ?
Er medicin fra regnskoven bedre end medicin fra andre kilder ?

/Klaus

Fra : Von Eberstein

Dato : 26-04-03 15:15

Hmm... Ja det kan jeg godt se, at det kunne forstås på den måde.

Det var ikke ment som sammenhæng. Det jeg mener med regnskoven og medicin er
at der er masser af medicinsk potentiale, som ikke bliver udnyttet. Ikke at
det skulle være bedre eller værre end det der bliver produceret fra andre
kilder. For al medicin gælder det at det bør bruges med omtanke. Det er ikke
medicinen der bærer skylden for at folk får bivirkninger, men dem som
udsteder og producerer medicinen. Det nytter ikke at få en ny lidelse for at
få den gamle til at gå væk. Så er vi vist ovre i at begynde at spekulere om
det er meningen, for at forbedre statistikker og derved skabe et behov som i
virkeligheden ikke eksisterer.