Cand.merc finansiering
Fra : Dong

Dato : 16-04-03 11:32

Hej!

Jeg overvejer at læse cand.merc (financiering), og har lidt problemer med at
overskue hvordan et fremtidigt job ville komme til at se ud med denne
uddannelse. Hvilke typer jobs er mulige? Hvordan vil en typisk hverdag se
ud? Hvordan er fremtidsudsigterne inde for området? For og imod osv. Hjælp
ville være utroligt værdsat. På forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-03 00:09

Hej Dong!

Jeg blev færdig cand.merc finansiering i 99 og arbejder i dag som
salgsdirektør i et IT-firma. Jeg har aldrig arbejdet med obligationer,
aktier osv.

Du kan arbejde med "hvad som helst"...
Det er veldig få af mine medstuderende som i dag arbejder med noget der er
100% relateret til finansiering. Finansiering er en populær linie og
fremtidsudsikterne skulle vel ikke være så dårlige.
mvh
Jørgen

Fra : Dong

Dato : 19-04-03 12:04

Hej Jørgen!

Tak for dit svar. Hvor gik du? Hvordan var studiet generelt? Og hvad med det
sociale?