Fradrag på tab af eget arbejde
Fra : No One

Dato : 03-04-03 15:24

Jeg er ikke lige sikker på om det er den rigtige NG, men prøver lige
alligevel.

Jeg har som selvstændig haft et tab på en debitor der er gået konkurs. Kan
man afskrive hele tabet - inklusive arbejdstimer - eller er det kun udstyret
man kan afskrive som tab?

Tak

Fra : Mr K.

Dato : 03-04-03 16:31

"No One" <no-one@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har som selvstændig haft et tab på en debitor der er gået konkurs. Kan
> man afskrive hele tabet - inklusive arbejdstimer - eller er det kun

Spørgsmålet ikke helt forstået. Du kan jo anse arbejdtimerne for afholdt til
kr. 0. Jeg ved ikke om det er det du kalder at afskrive.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : No One

Dato : 03-04-03 17:51

Nej jeg tænkte på om jeg rent skattemæssigt kunne få et fradrag - ligesom
for det udstyr jeg har solgt dem?

Fra : Mr K.

Dato : 03-04-03 18:05

"No One" <no-one@nowhere> skrev i en meddelelse

> Nej jeg tænkte på om jeg rent skattemæssigt kunne få et fradrag - ligesom
> for det udstyr jeg har solgt dem?

Problemet er jo, at du ikke har lidt noget tab - hvis vi betragter din
arbejdindsats ydet til 0 kr.
Derfor har du jo ikke nogen udgift at trække fra.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : No One

Dato : 03-04-03 18:23

> Problemet er jo, at du ikke har lidt noget tab - hvis vi betragter din
> arbejdindsats ydet til 0 kr.
> Derfor har du jo ikke nogen udgift at trække fra.

Det er jeg jo meget ked af, men hvis jeg nu laver en decideret lønudbetaling
for arbejdet - ville det så være muligt? Er der en kreativ løsning på det?

Tak for hjælpen ind til videre

Fra : Carsten

Dato : 06-04-03 21:49

> Det er jeg jo meget ked af, men hvis jeg nu laver en decideret lønudbetaling
> for arbejdet - ville det så være muligt? Er der en kreativ løsning på det?
>
> Tak for hjælpen ind til videre

Du har vel udskrevet en faktura til debitoren der ikke har betalt ?
Du har dokumentation at debitor er gået konkurs (udskrift fra skifteretten)
den hæfter du bagpå på din fakturakopi og bogfører denne på en "tabskonto for debitorer"
i debet og kredit på debitorens konto, så "stemmer" det og du får automatisk fradrag i dit
driftsregnskab spørg bare din revisor

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-04-03 09:49

"Carsten" <Land@sunsite.dk> wrote in news:b6q3vv$689$1@sunsite.dk:

> [...]
> på en "tabskonto for debitorer" i debet og kredit på debitorens
> konto, så "stemmer" det og du får automatisk fradrag i dit

For god ordens skyld forudsætter dette, at fakturaen er indtægtsført
skattemæssigt, således at han ikke beskattes af en indtægt han ikke har
haft.

Der er ikke fradrag for et "tab", der fremkommer ved, at man arbejder
gratis.

Poul C
poulc@ofir.dk

Fra : No One

Dato : 07-04-03 14:16

> For god ordens skyld forudsætter dette, at fakturaen er indtægtsført
> skattemæssigt, således at han ikke beskattes af en indtægt han ikke har
> haft.

Jo fakturaen er afsendt, opgjort og der er betalt moms af den.

> Der er ikke fradrag for et "tab", der fremkommer ved, at man arbejder
> gratis.

Der er ikke mange der arbejder gratis