Fradrag for renter på SU-lån (hjælp)
Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 29-03-03 10:21

Hjælp jeg kan sgu ikke finde ud af det med fradrag på renter ifb. med SU-lån

Jeg har to årsopgørelser fra Finansstyrelsen:

2001
Tilskrevne renter 2001 - Su-styrelsen=3620 + Finanstyrelsen=608 -> 4228
Betalte renter = 1690
Betalte renter i alt = 1690

2002
Tilskrevne renter 2001= 3286
Betalte renter = 8450
Betalte renter i alt = 8450

Herudover har jeg fået fra finansstyrelse en opgørelse, da jeg skulle
påbegynde tilbagebetalingen, hvor der stod:
Hovestil xx
Tilskrevne renter i alt 9929,14

Jeg kan ikke se noget om renter i rubrik 43 på min årsopgørelse fra 2001, så
jeg tror ikke jeg har fået noget fradrag sidste år.

Er løsningen følgende:

2002 udfylde de 8450 i rubrik 43 - skal told og skat have dokumentation?
2001 lave en ny årsopgørelse og udfylde sammen rubrik med de 1690

På forhånd tak for hjælpen

Jesper Larsen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 31-03-03 21:36

Kontakt dit lokale skattekontor. Det gjorde jeg da det er lidt uoverskueligt
med renter og SU lån. Du skal ikke regne med at de automatisk fremgår af din
selvangivelse. Du skal selv gøre opmærksom på dem.

mvh
Torben

"Jesper - fjernx - Larsen" <larsenfjernxjesper@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:3e856554$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...